Monday, October 26, 2015

TANKLIK VE TANK SPEC'LERİ

Tank mevzusunu şu başlıklarda inceliyoruz:
- Tanklık
- Tank Spec'ler ve Mekanikleri
  - Protection Warrior
  - Protection Paladin
  - Blood Death Knight
  - Guardian Druid
  - Brewmaster Monk
  - Vengeance Demon Hunter


TANKLIK

Şekilde bir adet Guardian Druid'i
Taunt yaparken görüyoruz :b
Tankların başlıca olayı "Taunt" edebilme, yani mob'ları (haydut falan) ya da monster'ları (canavar filan) veyahut da boss'ları (ejderha felan) kendine saldırtabilmesi ve bu saldırganları alan ve tekli saldırılarla üstünde tutabilmesi ve benzeri "Acımadı kii!" tarzı kullanabileceğiniz hasar düşürücü ve dayanıklılık arttırıcı saldırı ve özelliklerle dayanıklılığını yüksek seviyede tutarak dövüşlerde ön saflarda dirayetle durabilmesidir.

Zaten düşük Level'da yaptığınız Dungeon'larda görürsünüz, temel mantık şu:

Level 15'ten itibaren Group Finder ve Dungeon'lar önünüze serilir, o aşamadan sonra bir şekilde o ortama Tank olarak girmişseniz ve aksyon sırasında canavarlar gidip başkasını dövüyorsa, siz de onlara saldırıp herkesi kendinize saldırtmaya çalışırsınız, olmazsa canavarı seçip Taunt ederseniz o zaman artık size döner. Bu şekilde Tank oynanır, siz bunu düzgün yaparsanız, diğer oyuncular da kendi rollerini yapabilir.

Bu mantığa da kısaca "Aggro" (ya da "Agro") denir.

Neden?

Çünkü canavarları dürtünce, vurunca felan olan saldırgan ilgisini (Agro: Aggression) üstünde tutan Tank'tır. Tank iyi değilse, ya da ölmüşse (yani Healer iyi değilse :b) agro diğer oyunculara döner. Dayağı onlar yerler, tabii Tank gibi dayanıklı olmadıklarından ve agro da tutamadıklarından ortalık karışır, tek tek herkes ölür, herkes ölünce de "wipe" olur, yani grubunuz yatar... Ölü halde :b
(Sonra da Ghost Run yapar, hayalet halde cesetlerinize geri dönüp, canlanarak her şeye baştan başlarsınız hehe)

İşte bu yüzden de Tank'ların dayanıklı ve zor dövülen bir yapısı olması lazım gelir; çünkü Tank, agro üzerinde iken bolca dayak yer, DPS'lere göre genelde daha az hasar verir, ayrıca çoğu Tank ufak oranda ve belli aralıklarla kendini de iyileştirebilir, ama esas olarak bütün ilgiyi (agroyu yani) üstünde tutar, ki grubun diğer elemanları yani DPS'ler kolayca düşmanları eritsin, Healer'lar (iyileştiriciler) Tank'ı ve grubu canlı tutarken, canavarlar onlara dönmesin, yani "Heal Agro" olmasın.

İşte Tank olmanın temel görev tanımı basitçe böyle.


Şimdi, Class Rehberi'nde de hangi Class'ların Tank olabileceğine değinmiştim, burada Tank Spec'leri tekrar detayıyla listeleyelim.

TANK SPEC'LER ve MEKANİKLERİ

Protection Warrior
(ks. Prot Warr)

Prot Warr dedin mi şöle bi durcan!
(aha şöle)
Hasar verdikçe veya dayak yedikçe biriken asabiyet ve hiddetle (Rage) saldırılarını yapar ve savunmasını yapar, AoE olarak yeri inletici Thunderclap saldırısıyla topluca agro tutarlar. Kendilerini iyileştirmek için Talent'ler dışında Arms Warrior'lar gibi Victory Rush'tan faydalanırlar. Ha bir de en güzel değişiklik, Prot Warr'lar artık Charge yerine Intercept kullanıyorlar, güzel olmuş, Talent'lerle Intercept'in özelliklerini arttırabiliyoruz. (Ben şahsen Warbringer'ı kullanıyorum)

Warrior'ların diğer Tank'lara göre artısı daha çok AoE saldırısı olması ve daha seri saldırabilmesidir. Eksisi ise, caster mob'ları toplamakta biraz zorlanırlar.

Basit Rotasyonları şöyle:
Tek hedef için: Shield Slam, Devastate. Revenge'i sadece Shield Slam cooldown'dayken kullanın.
Hasar düşürmek için yeni özelliğimiz Ignore Pain'i kullanıyoruz, çok hasar almıyorsak kendi verdiğimiz hasarı arttırmak için Focused Rage'e abanıyoruz. Durum tehlikeye girerse Shield Block açıyoruz.
Çok hedef için: Revenge, Thunderclap. Boşluk doldurmak için Devastate, durum iyiyse hasar arttırmak için yine Focused Rage.
Durum çok sıkışmasa da Demoralizing Shout'u her lazım olduğunda atabilirsiniz. Acil durumlar için de cooldown'larınız önce Last Stand, sonra Shield Wall.

Silah olarak Strength'li 1h silahlar ve off-hand olarak yine Strenght'li Shield (kalkan) kullanırlar.
Zırh olarak Strength'li Plate giyerler.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Scale of the Earth-Warder" (Strength 1h Sword + Shield)


Protection Paladin
(ks. Prot Pala)

Prot Pala bir Dwarf abimiz,
açmış kanatlarını, dövsen dövülmez.
Protection Paladin'ler Tank'lık için normal saldırılarını ışıkla kutsadıkları için yarı büyü gücüyle dövüşürler, bu yüzden de mana kullanırlar. Yeri kutsal ışıkla yaktıkları bir saldırı olan Consecration ve diğer AoE saldırılar ile topluca agro tutarlar.

Kendilerini iyileştirmek için Light of the Protector denen bu spec'e özel ve global cooldown'dan etkilenmeyen, (yani başka bir şey yaparken aynı anda atabildikleri) büyüyü kullanırlar, ama normal iyileştirici düşük seviye Paladin büyüsü olan Flash of Light'a da sahiptirler.

Artısı, Avenger's Shield saldırısı sayesinde caster mob'ları rahat toplayabilmesi ve kendini iyileştirme özelliklerinin çok yüksek olmasıdır.
Eksisi, normal hasarlarını arttırıcı bir özellikleri olmamasıdır.

Basit Rotasyon:
Tek hedef: Judgement, Consecration, Avenger's Shield. Üstüne Shield of the Righteous ve Talent'ini seçtiyseniz Blessed Hammer.
Çoklu hedef: Avenger's Shield, Consecration, Hammer of the Righteous, yine varsa Blessed Hammer.
Hasar azaltmak için Shield of the Righteous'a öncelik verip, arada gerekirse kendimize Light of the Protector ile heal atıyoruz (Cons içinde olmaya dikkat ederek) %70'li hp'lerde görürseniz atın, nolur nolmaz.
Taunt için tabii, Hand of Recknoning'i kullanıyoruz, durum sıkışırsa da cooldown'larımız önce Ardent Defender, sonra Guardian of the Ancient Kings. Eğer Final Stand talent'ini almışsanız ayrıca Divine Shield yani meşhur Paladin balonu, ama bu talent yoksa Prot Pala olarak sakın kullanmayın, bütün grubu yatırırsınız ;b

Silah olarak Strength'li 1h silahlar ve off-hand olarak yine Strenght'li Shield (kalkan) kullanırlar.
Zırh olarak Strength'li Plate giyerler.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Truthguard" (Strength 1h Sword + Shield)








Blood Death Knight
(ks. Blood DK)

Undead bir Blood DK (çift dikiş Undead :b)
ve Bone Shield'ı
Blood DK'lar Class Rehberi'nde de uzun uzun anlattığım üzere Blood Magic (kan büyüsü) ve kendilerine has Rune ve Runic Power'la özelliklerini kullanırlar. Esas olarak Blood Strike diye bir saldırıları vardır, bunun sayesinde hem kendilerini iyileştirip hem de artanıyla sonradan gelecek saldırılara karşı saldırıları absorbe eden bir "Blood Shield" kazanırlar. Alan saldırısı için Blood Boil denen ve yaydıkları disease (hastalık) büyülerini o an için patlatarak hasar veren bir büyüyü ve istedikleri yere attıkları Death and Decay saldırısını kullanırlar (Consecration'ın Dark Side versyonu ;b)
Artıları, iki ayrı Taunt'ları olması, ki bir tanesi de hedeflerini kendilerine getiren Death Grip (Force: Pull :b). Eksileri ise kalkan kullanmadıkları için diğer Strength bazlı Tank'lara göre daha kırılgan olmalarıdır (Bunu Death Strike kaçırmadan ve rotasyonu düzgün uygulayarak engellemek mümkün tabii)
Silah olarak Polearm hariç bütün Strength'li 2h'ları kullanabilirler.
Zırh olarak Strength'li Plate giyerler.
*Bu arada Legion'da gelen "Bonestorm" diyorum, başka bir şey demiyorum, anlayan anladı :)

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Maw of the Damned" (Strength 2h Axe)



Guardian Druid
(ks. Bear Tank)

Vay ayı! Nası vurmuş!
(bu espriyi yapmasam bu rehber eksik kalırdı, özür diliyorum :b)
Guardian Druid'ler diğer Druid'lerin de girebildikleri Bear (Ayı) formunun tüm gücünü kullanabilir ve bu sayede Tank'lık yaparlar. Aynen Warrior'lar gibi atakları için Rage'i kaynak olarak kullanırlar. Alan saldırısı için Thrash denen saldırıyı seri olarak kullanabilirler.
Artıları, mekanik olarak diğer Tank'lara göre çok daha kolaydır, daha az saldırı ile daha çok iş yapabilirler, ayrıca aynı silah ve zırh ile Feral (Melee DPS) spec'ine geçip eşit oranda verimli olabilirler. Eksileri, aynen Warrior'lar gibi caster mob'ları toplamakta zorlanırlar ayrıca kendilerini iyileştirmek için düşük seviye Druid büyülerini kullanabilmelerine rağmen Bear Form'da bunu çok etkin yapamazlar.
Silah olarak Agility'li Polearm ve Staff'ları kullanırlar.
Zırh olarak Agility'li Leather giyerler.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Claws of Ursoc" (Dual-Wield Agility Fist (evet, değişik :b))



Brewmaster Monk
(ks. Tank Monk)

Brewmaster bir Pandaren ablamız,
saldırıyı bekliyor Guard'ını almış :b
Brewmaster Monk'lar kaynak olarak diğer Monk'lar gibi Chi (Combo Point ve Holy Power gibi) ve Energy (Rogue ve Feral gibi) kullanarak özelliklerini kullanırlar. Alan saldırıları için Keg Smash ve Breath of Fire'ın yanı sıra Spinning Crane Kick de kullanabilirler. Artıları, ekstra alan atakları ve ilk saldırıda istedikleri yere atabildikleri varillerle yani Dizzying Haze ile saldırıyı başlatabilmeleri ve Druid'ler kadar mobil olmaları. Eksileri ise Druid'lere göre daha kırılgan olmaları ve kendilerini iyileştirmek için Talent ve diğer özelliklerin Cooldown'larını beklemeye bağımlı olmalarıdır.
Silah olarak Agility'li Polearm ve Staff'ları ya da 1h Agility'li silahları kullanırlar.
Zırh olarak Agility'li Leather giyerler.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Fu Zan, the Wanderer's Companion" (Agility Staff)



.


.

.


Vengeance Demon Hunter
(ks. Tank DH)

Demon Spikes + Metamorphosis yapmış,
zaten mob'ların yarısı korkup kaçmıştır :b
Vengeance Demon Hunter'lar Legion'la gelen ve saflarımıza eklenen son Tank Class'ı.

Vengeance Demon Hunter'lar mantık olarak savaş sırasında çektikleri acıyı (Pain), iradeleri ile birleştirerek Tanklık yapıyorlar. Yani bir nevi Warrior'ların Rage'i yerine Pain'i kullanıyorlar.

Ayrıca yere koyabildikleri çeşitli Sigil'ler ve tabii ki Demon Hunter'ların imza özelliği İblise Dönüşebilme (Metamorphosis) ile uzun süreli savunma yapabiliyorlar. Basit rotasyonları şöyle:

Hasar Engellemek için: Demon Spikes'ı hep aktif tutuyoruz.
Tek Hedef: Soul Cleave, Immolation Aura, Shear, ayrıca gerekirse Infernal Strike.
Çoklu Hedefler için: (Bu rotasyona ek olarak) Sigil of Flame ve Burning Alive Talent'ini aldıysanız Fiery Brand.

Ek olarak Caster Mob'ları toplamak için Sigil of Silence, hepsini tek noktaya toplamak için Sigil of Chains gibi utility özellikleriniz var.

Silah olarak kendi Artifact Weapon'ları olan Warglaive'leri kullanabildikleri gibi türlü Agility'li 1h silahları da kullanabilirler.
Zırh olarak Agility'li Leather giyerler.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Aldrachi Warblades" (Dual-Wield Agility Warglaive)




İşte Tank'lık olayı ve Tank Class'larımız böyle. Ekstra bilgi olarak ileri seviye başınıza gelecek durumu anlatayım, fikir olsun:

Mesela Raid'lerde 2 ya da bazen 3 Tank'la girilir, mekanik olarak Tank'lar üzerlerinde biriken debuff (kötü büyüler ya da büyük yaralar) belli sayıya ulaşınca diğer Tank'a görevi devredip dövüşe devam ederler, ya da iki Tank üst üste durarak Boss'ların alan saldırısını beraberce göğüslerler, Boss'a ve bölgeye göre bu taktikler değişir, onların detayına da Endgame'in PvE kısmında değiniriz.

O zaman diğer rolleri ele alalım madem, çünkü şimdi diyorsunuz ki,
Peki ama DPS NEDİR?
Ona da tamam ama HEALER NEDİR?

Dur ben fena dağıldım başa dönelim de rolleri bir tekrar öğreneyim derseniz:
TANK? DPS? HEALER?

Ya da en başa dönmek isterseniz o zaman GİRİŞ KAPISI.

No comments:

Post a Comment