Monday, October 26, 2015

CLASS REHBERİ


Türlü türlü class'lar... Hepsine değiniciiz şimdik, hiç merak etmeyin! ;b

Evet, oyun neymiş öğrendik, bir şekilde maddi manevi(?!) kriterleri yerine getirdik, oyunu aldık, karakteri açtık, Realm'i, Faction'u, Race'i seçtik, geldik karakterimizin son belirleyici özelliği olan Class'ını seçmeye.
_______________________________________________________________________________________

Class ve Spec Nedir?
Priest     Rogue     Warrior   Mage      Druid 
Hunter  Warlock  Shaman   Paladin  Monk
Death Knight    Demon Hunter
_______________________________________________________________________________________

Birincisi ve her şeyden önce tanımını yapalım:

Class ve Spec Nedir?

Class, o karakterin "sınıfı"; hakkaten de aynen kelime anlamındaki gibi.
Mesela Orc bir ırk (race), Shaman ise onun sınıfı yani class'ı.
Karakterinizi de oluşturduğunuzda dolayısı ile bir "Orc Shaman"ınız olmuş oluyor.
Class'ınızın Spec'i ise "Specialization" yani özelleştiği uzmanlığı oluyor,
Yani mesela "Orc Elemental Shaman" dersek, Spec'ini de belirtmiş oluyoruz.
Ona da burada Class'ların olabileceği Spec'leri listeleyerek başlayıp, ileride Talent'lerle beraber detaylı şekilde değiniciiz.

*Burada bir ön kaynak vereyim, Blizzard'ın kendi guide'ından okumak isterseniz şöyle kısa kısa özetlemişler bakınız, bir ön bilgi olarak tavsiye ederim, elden geçirmişler, detaylıca anlatmışlar, resmi kaynaktan ön bilgi almak her zaman iyidir, buyrunuz şurda:





İkinci önemli bilgi de şu ki, her ırk, her class'ı olamıyor. Bununla ilgili de ufak bir tablo var, onu Wowpedia'dan kopya çekeyim, böylece olasılıkları uzun uzun listelemek yerine pratik bir şekilde buradan görebilelim:


RACE-CLASS KOMBİNASYONLARI TABLOSU

Irklar Race altında sırayla okunuyor, ama Class'ları ben size sırasıyla ve Class renkleriyle yazayım:
Priest, Rogue, Warrior, Mage, Druid, Hunter, Warlock, Shaman, Paladin, MonkDeath Knight, Demon Hunter

İkonlar da hangi expansion'da o class'ın ya da kombinasyonun geldiğini gösteriyor.
Detaylar için: http://wow.gamepedia.com/Races

Tabii belirtmem lazım ki, bunu da sadece güzel derleme olduğundan yapıştırıyorum, size daha önce de tavsiye ettiğim gibi: Buna takılmayın!

Hele ki sıfırdan başlıyorsanız, dediğim gibi, size yakın hissettiğiniz, görüntüsü, tipi uygun bir karakter oluşturmanız oyunu severek oynamanız açısından çok daha önemli.

Oyunu öğrendikçe yeniden bunu yaparsınız zaten.

Mesela, Level 20'den sonra baktınız pek oynadığınız class pek sarmadı, hemen gidin yeni bi karakter açın, deneyin, zaten 20'ye çok hızlı geliniyor artık, sıkıntı olmaz.
Ama kaptırır 60-70 yaparsanız sonra üşenirsiniz, sevmediğiniz karakterle cebelleşirsiniz, oyundan soğursunuz falan, sonuçta oyun bu, eğlenmiyorsanız bir terslik vardır, derhal müdahale etmek lazım.

Aynı sebepten tabii, ırkların detay özelliklerini ve racial perk'lerini (ırksal avantajlarını) ve en fazla verim alınabileceği söylenen "optimum" race-class combolarını falan da yazmıyorum, ki zaten karakter ekranında ırkların ekstra özelliklerin hepsi artık var, ayrıca racial perk'ler güncellendi ve büyük oranda denk hale geldi sayılır, o yüzden de işte, içiniz rahat bir şekilde ana fikir olarak sayılara rakamlara değil oynamayı seveceğiniz bir karakteri oluşturmaya odaklanın.

Gördüğünüz gibi 11+1 yani Legion'da gelen Demon Hunter'la seçebileceğimiz 12 adet class'ımız var. Bunlara da kısa kısa değineyim, temel bir fikir olsun, sonra detayları aşağıda vereceğim alt konu başlıklarıyla öğrenicez zaten.

Sizlere burda sıkıcı mekaniklerden ziyade daha çok şöyle anlatayım:

Baştan o Class'ın hikayesini, felsefesini ve olabileceği Spec'lerin yani özelleşeceği konunun amacını, sonra da kullanması gereken (kullanabileceği değil) silahları ve Armor türünü yazayım, sonra da yazarak ilk intibasını vermeye çalışayım. Spec'leriyle ilgili detaylı bilgi almak için ilginizi çeken Spec'e tıklayıp onu okuyabilir ve aksyon halini görebilirsiniz de!
(Oha! Hizmete bak! Var mı lan böle rehber! :b)

(^ başa dönmek için)

İşte (garip bir) sırayla World of Warcraft Class'ları:



Priest 

Priest'ler ("priğst" okunur, "prayst" değil ;b) "Rahip"lerdir, ışık ve iyilikten, yani Light'tan güç alırlar ve bu güçle iyileştirici veya koruyucu büyüler yaparlar ama bu gücü düşmanlarını kutsal ateşlerle yakmak veya onlara cezalandırıcı darbeler vurmaya da odaklayabilirler. Savaşta ölenleri sonradan tekrar yaşama döndürebilirler. Bazıları çoğunlukla iyileştiricilikte uzmanlaşıp, ışığın kutsal tarafını bu amaçla kullanmakta uzmanlaşır (Holy). Ama, ışığın olduğu yerde gölge de olur, gölgenin ve gölgenin vücut bulmuş hali olan karanlık boşluğun, yani void'in gücüne odaklanan bazı Priest'ler yandaşlarını iyileştirmeyi ikinci plana atıp, kendileri de gölge formuna geçerler ve karanlık gölge büyüleri yaparak, uzaktan düşmanlarının zihinlerine müdahale ederek savaşmakta uzmanlaşırlar (Shadow). Bazıları da iyileştirici amaçlarla bu iki güç odağını, yani ışık ve gölgeyi kendi üzerinde disiplinle dengelemeye ve bunu koruyucu ve iyileştirici büyüler haline çevirmeye çalışır (Discipline).

Spec'leri: Discipline (Healer), Holy (Healer), Shadow (Caster DPS)
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h (One-handed) Mace, Dagger ile Offhand'ler ya da 2h (Two-handed) Staff'lar.

(^ başa dönmek için)




Rogue


Rogue'lar ("roğg" okunur, ayrıca "rouge" yazmayın, gülerim, "ruj" değil bu :b) "Hırsız"lar ve "Suikastçi"lerdir. O yüzden direkt yüz yüze dövüş yerine hedefe ulaşmak için ne gerekirse yaparlar, stealth yani gizlenebilme özellikleri sayesinde saklanıp gizlenerek dövüşür ve belden aşağı vurmaktan çekinmezler. Enerjilerini efektif kullanmaya odaklanıp, biriktirdikleri kombine ataklarla büyük vuruşları yaparlar. Bazıları hançerlerine türlü zehirler sürer, kiralık katillikte uzmanlaşırlar (Assassination) veya bazıları zehirler yerine hançerleriyle daha gizli dövüşmeye ve düşmanlarına ölümcül yaralar verip, zamanla zayıf düşürmekte uzmanlaşabilirler (Subtlety). Bazıları ise yine gizlenme ve hırsızlık metodlarından ödün vermeden, ama bunun üzerine kılıç ve benzeri yavaş silahları etkili ve gerekirse yüz yüze kullanabilecek seviyede uzmanlaşıp, bu sayede haydutluk yapabilirler (Outlaw (eski Combat)).

Spec'leri: Assassination (Melee DPS), Subtlety (Melee DPS), Outlaw (eski Combat) (Melee DPS)
Armor: Agility'li Leather'lar.
Weapon: Assassination ve Subtlety için Agility'li Dagger'lar,
Outlaw için Agility'li 1h (One-handed) yavaş silahlar, yani Sword, Mace, Axe'ler ve Fist Weapon'lar, hepsi dualwield, yani iki elinde de silah olacak şekilde.





Warrior 


Warrior'lar ("voriyır" okunur, kolay, karizmatik) adı üstünde, "Savaşçı"lardır. Ağır zırhlar kuşanır, bunun yanında her tür ağır silahları da ustalıkla kullanabilirler, yüz yüze ve direkt dövüşü tercih ederler. Kendi hınçlarından, dövüştükçe coşmalarından veya aldıkları darbelerden güç alırlar. Bazıları normalde iki elle tutulabilen en ağır silahları aynı anda, iki elinde de, hiddetiyle kontrolsüzce kullanarak gözünü kan bürümüş şekilde ön saflarda savaşmaya odaklanır (Fury), bazıları ise iki elle tutlan bu silahları tek başına kullanarak, en doğru şekilde ve daha hedefe yönelik, olması gerektiği gibi savaşmakta uzmanlaşır (Arms). Bazı savaşçılar ise liderliğe ve arkasındakileri korumaya odaklanarak normal silahları kalkan ile birleştirmekte uzmanlaşmıştır (Protection).

Spec'leri: Fury (Melee DPS), Arms (Melee DPS), Protection (Tank)
Armor: Plate
Weapon: Fury ve Arms için her türlü Strength'li 2h (Two-handed) Sword, Axe, Mace, Polearm, Staff; Fury dualwield, yani iki silah aynı anda, Arms bir kerede tek silah kullanacak şekilde.
Prot için Strength'li 1h silahlar ve off-hand olarak yine Strenght'li Shield (kalkan).

(^ başa dönmek için)




Mage



Mage'ler ("meyc" okunur, "ma-ge" diye okunmaz ;b) "Büyücü"lerdir, diğer büyü kullanıcı sınıflara göre büyüyü içgüdüsel değil, bilerek kullanırlar, bu yüzden büyü bilimiyle direkt ilgilidirler ve büyü güçlerini, doğal büyü yeteneklerinin üzerine bilgilerini ekleyip, çalışarak elde ederler. Bazıları çalışmalarını hiç bırakmaz, en gizemli ve tehlikeli büyülerin gücüne erişmeye ve bu gücü savaşta da açığa çıkarmaya odaklanır (Arcane). Diğer büyücüler ise büyünün içgüdüsel tarafını bilgileriyle birleştirip elementlerin doğal gücüyle savaşırlar, daha kontrollü ve "soğukkanlı" olanları elementlerden "Su"yu seçer ve suyun gücünü, dondurucu silahlara ve düşmanlarını yavaşlatıcı büyülere çevirirler, ayrıca su düzleminden elemental yaratıklara hükmedebilirler (Frost). Soğukkanlı değil de tam zıttı şekilde kontrolsüz ve saldırgan bir şekilde büyü gücünü yönlendirmek isteyenleri ise elementlerden "Ateş"i seçer ve ateşin yakıcı gücünü nerdeyse manyak bir zevkle büyüleriyle güçlendirmeye odaklanır (Fire). Ayrıca bütün büyücüler önemli noktalara ve büyük şehirlere ulaşmak için hem kendilerini ışınlayabilme yani teleportasyon'u hem de herkesin kullanabileceği geçit kapıları yani portal'ları açabilmeyi de öğrenirler. Ayrıca büyü ile yiyecek ve yiyecek olan masalar oluşturabilirler.

Spec'leri: Arcane (Caster DPS), Frost (Caster DPS), Fire (Caster DPS).
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

(^ başa dönmek için)


Druid

Druid'ler "Doğa'nın Koruyucuları"dır. Bütün Druid'ler "shapeshifting" yani "şekil değiştirme" güçlerine sahiptir; Ayı, Panter, Geyik, Kartal gibi hayvanların şeklini alabilirler.
Hatta bazı Druid'ler Moonkin denen, içgüdüsel büyü güçlerine sahip Baykuş benzeri insansı bir yaratığın şekline bürünebilirler, bu Druid'ler Ay ve Güneş'in doğal gücüne odaklanabilir ve bu büyüleri "dengeleyerek" saldırı amaçlı kullanabilirler (Balance). Bazı Druid'ler de insansı bir ağaç görüntüsüne girip iyileştirici güçlere daha çok odaklanabilirler, doğanın yenileyici ve tazeleyici özelliklerini büyü gücüne çevirerek yandaşlarını iyileştirebilirler (Restoration). Bazı Druid'ler ise vahşi canlıların ve doğanın kendi içinde gizli olan doğal büyü güçlerini içgüdüsel olarak kullanabilirler. Özelleştikleri güçlere göre aldıkları formun güçlerine daha çok hakim olur ya da o gücün özel formuna girebilirler. Bazıları panter formunda, adeta bir Hırsız, yani Rogue gibi, gizlenerek avlanan vahşi bir avcı kedinin güçlerini, etkin şekilde düşmanlarına karşı kullanabilir, düşmanlarında pençeleri ile ağır yaralar açarak onları zamanla çökertebilirler (Feral), ya da bazıları da bir ayıya dönüşerek, ayının dayanıklılığını, hiddetini ve gücünü kullanıp adeta bir korumacı bir savaşçı, yani bir Protection Warrior gibi ön saflarda yandaşlarını koruyup, onlara önderlik edebilirler (Guardian).
*Ayrıca uçuş eğitimi alan ileri seviye Druid'ler binek çağırmayı beklemeden, istedikleri anda bir kartala dönüşüp uçabilirler.

Spec'leri: Balance (Caster DPS), Restoration (Healer), Feral (Melee DPS), Guardian (Tank)
Armor: Balance ve Restoration için Intellect'li Leather'lar.
Feral ve Guardian için de Agility'li Leather'lar.
Weapon: Balance ve Restoration için Intellect'li Mace, Dagger, Fist, Offhand ve Staff'lar.
Feral ve Guardian için de Agility'li Staff'lar ve Polearm'lar.

(^ başa dönmek için)



Hunter


Hunter'lar ("hantır" okunur) "Avcı"lardır. Vahşi yaşamı çok iyi bilir ve şartlarına çok iyi uyum sağlayabilirler, bu özelliklerini savaşta da her ortama uyum sağlayıp, hayatta kalabilir ve tehlikeyi kendilerinden uzakta tutarak düşmanlarını alt edebilirler, bu sayede çoğu diğer sınıfın aksine, tek başlarına çok daha rahat hayatta kalabilirler. Yay veya tüfek gibi uzaktan etkili silahlar veya yakın dövüşte mızrak veya başka silahları kullanırlar. Avcıların vahşi yaşama bu kadar uyumlu olmaları, vahşi hayvanları ve yaratıkları da kendilerine hayat boyu yoldaş yapabilecek kadar hayvanlarla aralarının iyi olmasını sağlar, bu yüzden avcıların genelde onu kendi sürüsündenmiş gibi koruyacak özel hayvan ve türlü yaratıklardan oluşan dostları vardır. Bu hayvanlarla beraber savaşmaya odaklanan ve artık onlarla aynı düşünecek seviyeye gelenler, aynı anda başka hayvanları da geçici olarak yardıma çağıracak kadar uzmanlaşır (Beast Master). Uzaktan atışları bir keskin nişancı seviyesinde geliştirmiş olan avcılar o kadar etkili hale gelir ki, savaşırken yandaş bir hayvana ihtiyaç duymazlar (Marksman). Doğadaki zehirleri kullanıp, çeşitli tuzaklar kurup avlanan avcılar ise yakın dövüşü tercih eder ve hayvan dostlarıyla omuz omuza dövüşürler. Bu avcılar, çevre koşullarına uyum sağlamakta çok daha etkindir ve bu hayatta kalma uzmanlıklarını vahşi ortamda olduğu kadar savaş alanında da etkin biçimde kullanırlar (Survival).

Spec'leri: Beast Master (Ranged DPS), Marksman (Ranged DPS), Survival (Melee DPS)
Armor: Agility'li Mail
Weapon: Beast Master ve Marksman için Agility'li Bow, Crossbow ve Gun'lar.
Survival için Agility'li 1h ve 2h her tür melee silah. (Ama Legion'daki Artifact'ları Polearm)

(^ başa dönmek için)


Warlock

Warlock'lar ("vorlak" okunur, "varlok" değil! :b), "Kara Büyücü"lerdir. Mage'lerden farklı olarak büyü gücü için en karanlık kaynakları, yasaklanmış metodları bile hiçbir etik kuralı umursamadan sonuna kadar kullanırlar. Bu sayede çeşitli demon'lara yani iblislere hükmedebilirler, iblis çağırma büyülerinden edindikleri uzmanlıkla yandaşlarını bile bulundukları yere ışınlayabilirler. Warlock'lar düşmanlarının yaşam enerjisinden faydalanıp bunu kendilerini iyileştirmede de kullanabilir, ayrıca hem bu sayede hem de aynı avcılar ve hayvan yoldaşları gibi, Warlock'lar da itaatkar iblisleri sayesinde tek başlarına çok daha rahat savaşıp hayatta kalabilir. Bu iblisleri yönetmeye odaklanan ve bu konuda uzmanlaşan Warlock'lar en güçlü iblislere aynı anda hükmedebilir ve onları en etkin şekilde kullanabilirler (Demonology). Büyü gücünü karanlık kaynaklardan almakta uzmanlaşan Warlock'lar, düşmanlarının yaşam gücünün yanı sıra ruh güçlerini de emebilir ve hedeflerini kara büyüler ve lanetlerle yavaşça çökertirler (Affliction). Ateş elementinin gücünü, karanlık büyü güçleriyle birleştiren Warlock'lar ise yokedici ve yıkıcı büyüler yağdırarak savaşırlar (Destruction).
*Warlock'lar diğer oyuncuları bulundukları bölgeye çağırmak için diğer oyuncuların da yardımıyla Summoning Portal'lar çıkarıp, iyileştirici güç veren Health Stone'lar yaratabilirler.
("Come to Dark Side, we have Cookies" hesaabı ;b)

Spec'leri: Demonology (Caster DPS), Affliction (Caster DPS), Destruction (Caster DPS).
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

(^ başa dönmek için)


Shaman


Normalde kabilenin ya da klanın ruhsal yol göstericisi, iyileştiricisi ve danışmanı olan Şamanlar da Druid'ler gibi doğanın kendisi ile iletişim halinde olan bir sınıftır, ama Druid'lerin tersine, doğayı olduğu gibi korumak ve olduğu halinden güç almak yerine aslında kendileriyle bile savaş halinde olan kaotik dört element Ateş, Su, Toprak ve Hava (tahta değil :b) ile ve ruhlarla iletişim kurarlar, bu sayede elementleri ve ruhları kendileri üzerinden dengelemekten ve ruhlarla kurdukları bağlantıdan güç alırlar. Bu iletişimi güçlendirmek ve farklı elementleri odaklamak için de "Totem"lerden faydalanırlar. Yandaşlarını iyileştirmeye odaklanan Şamanlar, iyileştirici yağmurlar yağdırıp, suyun ve havanın gücünü bu amaçla kullanabilirler (Restoration). Elementlerin ve ruhların vahşi yönüyle bağlantı kurabilen Şamanlar, kurtların ruhlarını yanlarında geçici sürece savaşmak için çağıracak kadar güçlüdür, ve elementlerin gücünü iki ellerindeki silahlarına aktarıp, ön saflarda bizzat kendileri savaşırlar (Enhancement). Elementlerin kaotik gücünü bizzat kendi üzerinden aktarmayı öğrenen Şamanlar ise uzaktan yıldırımlar ve lavlar yağdırıp, ufak depremler yaratabilirler (Elemental). Ayrıca, bütün Şamanlar çok erken seviyelerden itibaren ruhların gücünü kullanarak hayalet bir Kurt'a dönüşerek, hızla hareket edebilirler.

Spec'leri: Restoration (Healer), Enhancement (Melee DPS), Elemental (Caster DPS)
Armor: Restoration ve Elemental için Intellect'li Mail,
Enhancement için Agility'li Mail.
Weapon: Restoration ve Elemental için Intellect'li Sword hariç bütün 1h'lar, Staff'lar ve 1h'la beraber kullanmak için Offhand'ler ama tercihan Intellect'li Shield'lar.
Enhancement için Agility'li Sword ve Dagger hariç bütün yavaş hızlı 1h'lar, dualwield yapılacak şekilde.

(^ başa dönmek için)


Paladin


Paladin'ler ağır zırhlarla ve silahlarla kuşanmış, savaşa hazır, ışığın kutsal şovalyeleridirler. Aynı Priest'ler gibi gücünü ışık ve iyilikten yani Light'tan alırlar, ama Paladin'ler bu güçlerini, kötü ve karanlık ne varsa, gerekirse acımasızca bunlarla savaşmak için kullanırlar. Masumları ve zayıfları korumaya odaklanan hafif silahlı ve kalkan kullanan Paladin'ler, bu dayanıklılıklarını savaşta da yandaşlarına liderlik ederek ön saflarda kullanabilir (Protection). İki elle kullanılan silahlarla, kötülüğe ve karanlığa karşı, ön saflarda acımasızca savaşan Paladin'ler ise, ışığın gücünü ölümcül bir silah olarak kullanabilirler (Retribution). Işığın iyileştirici gücüne odaklanıp, bunu ağır zırhları sayesinde ön saflara taşıyabilen Paladin'ler ise kutsal ve dayanıklı iyileştiricilerdir (Holy).

Spec'leri: Protection (Tank), Retribution (Melee DPS), Holy (Healer)
Armor: Protection ve Retribution için Strength'li Plate, Holy için Intellect'li Plate.
Weapon: Protection için Strength'li 1h'lar ve Strength'li Shield.
Holy için Intellect'li 1h'lar ve Intellect'li Shield.
Retribution için Strength'li 2h'lar.

(^ başa dönmek için)



Monk


Monk'lar, "Keşiş"lerdir. Bu sınıfın çıkışı kayıp Pandaria kıtasına dayanır. Mogu'ların esareti altında silah kullanmaları yasak olan Pandaren köleler, kendi geliştirdikleri silahsız dövüş stilini, meditasyonla kazandıkları Chi (çi) kuvveti ile birleştirerek Mogu'ları devirip özgürlüklerini kazanmakta kullanmışlardır. Pandaria kıtasının keşfinden sonra çeşitli silahları da bu dövüş stiline ekleyerek modern Monk sınıfının stilini geliştirmişlerdir.

Artık Pandaren eğitmenlerin sayesinde neredeyse her ırk Monk dövüş stilini öğrenebilir hale gelmiştir. Monk'ların bazıları Chi enerjisini kullanmaya ve meditasyona odaklanıp, gizemli sisleri yönlendirip örercesine bu gücü iyileştirici büyülere dönüştürebilir, yakından veya uzaktan yandaşlarını iyileştirebilirler (Mistweaver). Chi enerjisini yıkıcı bir kuvvete çevirip bu gücünü çeşitli silahları da kullanarak birleştirip dövüş stilinde uzmanlaşan Monk'lar ise adeta rüzgarların üzerinde sekebilecek kadar atik ve hızlı bir stil sayesinde ön saflarda savaşabilecek seviyede usta dövüşçülere dönüşürler (Windwalker). Monk'ların yan bir disiplini olan içki yapımına odaklananları ise bu sayede kendilerine has türlü içkiler ile hem dayanıklılıklarını arttırır, hem de içkilerin etkisi ile rastgele ve normalden daha çevik bir dövüş stili kullanırlar, bu sayede yandaşlarına ön saflarda liderlik edebilirler (Brewmaster).

Spec'leri: Mistweaver (Healer), Windwalker (Melee DPS), Brewmaster (Tank)
Armor: Windwalker ve Brewmaster için Agility'li Leather'lar,
Mistweaver için Intellect'li Leather'lar.
Weapon: Windwalker ve Brewmaster için Agility'li 1h (One-handed) Sword, Mace, Axe'ler ve Fist Weapon'lar veya Agility'li Staff ve Polearm'lar.
Mistweaver için Intellect'li 1h ve Offhand'ler veya Intellect'li 2h Staff'lar.

(^ başa dönmek için)



Death Knight

Death Knight'lar ("det nayt" okunur) giriş görevlerini oynayınca da görebileceğiniz gibi aslında Lich King Arthas'ın yeniden diriltip, kendi iradesinin esiri ettiği ve kendi acımasız emirlerinin maşası olarak kullandığı eski büyük kahramanlardır. Bu yüzden oyuna Scourge saflarında başlarlar.

Ama yine bizzat göreceğiniz üzere Arthas'ın iradesinden kurtulup özgürlüklerini kazanınca, hem Arthas'ın onlara yaptırdıklarının intikamını almak, hem de geldikleri yer olan Alliance ve Horde'a sadakatlerini ve özgür iradelerini yeniden kanıtlamak için geri dönmüşlerdir.

Aynen isimlerinin anlamı gibi ağır zırhlı, silahlı ve bu silahlarını ölüm büyüleri ile güçlendiren "Ölüm Şovalyeleri"dirler.
Ayrıca da World of Warcraft'ın ilk "Hero Class"ı (Kahraman Sınıfı)'dırlar. Yani oyuna yüksek Level'dan (55) başlarlar ve kendilerine özel bir başlangıç görev zincirini geçtikten sonra Level 58-60 civarı aslında oldukları tarafa tekrar katılırlar. (Bu tarafı da tabii aslında ırk seçimi sırasında siz belirliyorsunuz, Pandaren dışında bütün ırklar da Death Knight olabiliyor)
Death Knight'lar özelleştikleri Rünik Ölüm Büyüleri'ne göre güçlerini seçerler ve bu sayede silah güçlendirici büyülere de (Enchantment) ihtiyaç duymazlar, silahlarını da kendi Rünleri ile güçlendirirler.

Death Knight'lardan ölümün soğukluğuna odaklanan ve bunu dondurucu soğuklara ve buz büyülerine dönüştürenleri, hızlı silahlarla kurbanlarının buz ve soğuğa karşı zayıflığını daha da arttır ve bu şekilde savaşır (Frost).

Hem ölüme yol açan, hem de ölüm sonrası güçlenen hastalıkları yönetmeye, hem de kaldırdıkları ölüleri komuta etmekte uzmanlaşanları ise bu yandaşlarından bir tanesini devamlı yanında tutar ve onu güçlendirip karanlık hastalıklarla kurbanlarını zayıflatarak savaşır (Unholy).
Ölümün en dayanıklı büyüsü olan Kan Büyülerine odaklanan Death Knight'lar, bu vampirik gücü kendi dayanıklılıklarını arttırmak ve düşmanlarının yaşam enerjilerini emerek kendilerini güçlendirmek için kullanırlar, bu sayede ön saflarda yandaşlarına liderlik edebilirler (Blood).

Spec'leri: Frost (Melee DPS), Unholy (Melee DPS), Blood (Tank)
Armor: Strength'li Plate.
Weapon: Frost için Strength'li 1h'lar ve Polearm hariç bütün 2h'lar.
Unholy ve Blood için Polearm hariç bütün 2h'lar.

(^ başa dönmek için)


Demon Hunter


Demon Hunter ("dimın hantır" okunur), Legion'la oyuna katılan yeni Hero Class'ımız, aynen Death Knight'lar gibi yüksek Level'dan oyuna başlıyorlar ve başlangıç görevlerini bitirince 98-100 civarı bir Level'da oyuna dahil oluyorlar.

İlk Demon Hunter olan ve Warcraft'ın belki de en çok sevilen karakterlerinden biri olan Illidan Stormrage'in takipçileridirler. Bu yüzden "Illidari"ler aynı Illidan gibi, Burning Legion'la savaşmanın en etkin yolunun Legion'un gücünü oluşturan karanlık ve şeytani büyülerde uzmanlaşıp bizzat bu gücü onlarla savaşmakta kullanmak olduğu fikri üzerine disiplinlerini oluşturmuştur.

Demon Hunter olmak için ilk adım kendi gözlerini oymaktır, bu sayede normal görüşlerini feda edip, özel bir görüş gücü kazanırlar, duvarların ötesindekileri ve hatta gizlenen (stealth) haldeki düşmanlarını bile görebilecek özel bir güce kavuşurlar. Ayrıca da öldürdükleri iblislerin güçlerini emerler ve bu sayede onlara karşı kullanacakları büyülerini edinirler.

Ağır zırhlar ve ağır silahlar yerine çevik olabilecekleri ve hızla sonuca ulaşabilecekleri, bir dövüş stilinde uzmanlaşmışlardır. Bu dövüş stilini şeytani büyülerle güçlendirir ve en son aşamada aynı düşmanları gibi bir iblise dönüşebilirler, ama iradelerini kaybedip kalıcı olarak bir iblis olmamak için bu yeteneği kontrol altında tutmak ve geçici süreyle kullanmak zorundadırlar.

Demon Hunter'ların bu tip metodları ve takip ettikleri acımasız yol ile büründükleri dış görünüş yüzünden, kendi geldikleri Elf toplumlarının ve sosyal yapılarının içerisinde barınamazlar (Sadece Night Elf ve Blood Elf'ler Demon Hunter olabilir.) Demon Hunter'lardan korkulur ve kesinlikle hoş görülmezler, dışlanır, hatta çoğunlukla cezalandır ve yakalanırlarsa hapsedilirler, ama bütün bunlara rağmen seçtikleri yola sonuna kadar bağlıdırlar, çünkü zamanında Illidan'ın da bu yolu seçip, Night Elf'leri mutlak yok oluştan tek başına kurtarak ispatladığı gibi, Burning Legion'a karşı en etkili silah kendileridir ve bu fedakarlığın yapılması onlar için bir ölüm-kalım davasıdır.
(Yani uzun lafın kısası Demon Hunter'lar bir nevii Warcraft evreninin fantastik kontr-gerillalarıdır :b)
Demon Hunter'lardan kaotik enerjileri kullanmakta ve hızlı dövüş stilinde uzmanlaşanları bunu yıkıcı bir güce çevirerek savaşır (Havoc)

Aynı güçleri hız yerine dayanıklılığını ve çevikliğini arttırmakta kullanan ve iblis dönüşümünde daha uzman olan Demon Hunter'lar ise bu sayede ön saflarda yandaşlarına liderlik edebilirler (Vengeance)

Spec'leri: Havoc (Melee DPS), Vengeance (Tank)
Armor: Agility'li Leather.
Weapon: Tabii ki esas olarak Warglaive'ler (Illidan'ın çift bıçaklı Savaş Eldivenleri ile aynı türde silahların genel adı)
Ama isterlerse Dagger hariç diğer yavaş Agility'li 1h silahları da kullanabiliyorlar.

~ (oh be bitti) ~

(^ başa dönmek için)

İşte WoW'un Class'ları ve onların Spec'leri de basitçe, özet haliyle böyle. Detaylarına ileriki kısımlarda gireceğiz, merak olmasın. En üstteki tablodan hangi ırkın ne class olabildiğine tekrar bakabilir ve ona göre seçiminizi yapabilirsiniz.

*Class seçiminizle ilgili size verebileceğim en son büyük tüyo da şu:
Healer veya Tank olarak çok rahat quest yapamayabilir, levellarken veya dış dünyada yavaş kalabilirsiniz. Hatta bu görevlere çok hakim olmadan Dungeon'lara girerseniz yine grubu yavaşlatabilir ve hatta wipe olmasına (bütün grubun ölmesine) sebep olabilirsiniz.
O yüzden iyice hakim olmadan idealist davranıp, Tank'lık ya da Healer'lık yapmak isteyerek class'ınızı seçseniz de, bu seçtiğiniz clas s'ın diğer dps spec'lerine de mutlaka hakim olmanız gerekir, buna kendinizi hazırlayıp seçiminizi ona göre yaparsanız genel olarak oynadığınız karakterden daha çok zevk alırsınız.

Peki class'ımızı seçtik ama karakterinizin temel görevi ne olacak? Bu Spec'lerin oyun içerisindeki görevlerini neye göre belirleyecez? Bununla ilgili bir ön bilgi için şöyle devam ediyoruz:
TANK, DPS, HEALER NEDİR?

(^ başa dönmek için)

Ya da rehberin en başına dönmek isterseniz:
GİRİŞ KAPISI

No comments:

Post a Comment