Monday, October 26, 2015

HEALER'LIK VE HEAL SPEC'LERİ

Healer'lık olayını da şu başlıklarda ele alıyoruz:

- Healer Nedir?
- Healing Addon'ları
- Heal Spec'leri
 - Discipline Priest
 - Holy Priest
 - Restoration Druid
 - Restoration Shaman
 - Holy Paladin
 - Mistweaver Monk
- PvE & PvP Heal Arasındaki Farklar

HEALER NEDİR?

"İyileştirici" Class ve Spec'ler, kendileri ya işte böyle "Healer" diye, ya da yine oyun jargonundan tanıdık gelen sıfatı ile "Support" (destek) diyerek, ya da savaşlı filmlerde de duyabileceğiniz gibi "Medic!" diye çağırılırlar :b

Olayınız bu, tabii Random Dungeon için, yoksa keşke bununla bitse :b

Bunlar iyileştirme büyüleriyle donanmış arkadaşlardır, esas görevleri de budur, arkanızı toplar ve sizi ayakta tutarlar. Üzerinizden kötü büyüleri "Dispel" ederek kaldırabilirler.

Healer'lardan Heal istenmez,
yoksa böyle istediğinize isteyeceğinize
pişman olursunuz :b
(Sırasıyla, Riptide, Regrowth
ve Flash of Light hehe)
Temel güç kaynağı olarak bütün Spell Caster (büyü kullanıcıları) ile aynı mantıkta "Mana" kullanırlar ama Heal büyüleri çok daha fazla mana harcadığından, sadece hasar veren Caster'lara göre Mana idaresi Healer için biraz daha zordur ve en çok dikkat etmeleri gereken de budur.

Yani, kaynakları dikkatli kullanarak "Overheal" yani ihtiyaç fazlası fazladan Heal yapmamaya dikkat ederek, bütün aksyon boyunca önce kendilerini, sonra da herkesi ayakta tutmaya çalışırlar. Evet, Healer önce kendini Heal'leyecek, neden?

Çünkü, aynen her klişe psikolog'un da size diyeceği gibi:
"Uçaklarda bile anne babalara oksijen maskesini önce kendinize, sonra çocuğunuza takın derler, neden? Çünkü önce siz nefes alamazsanız çocuğunuza nefes aldıramazsınız."
Yaa ya! Anladınız yani ana fikri, değil mi? :b

Kaynak kullanımı demişken eklemek lazım:
Healer'ların da tabii bütün Caster'lar gibi ortak temel stat'ları Intellect'tir, ama ikinci bir temel stat olarak Healer'lar Versatility'yi bolca bulundururlar, bulundurmalıdırlar. Çünkü, sabit stat olarak Heal'i en çok etkileyen stat budur.
(*Legion'da Spirit kaldırıldı. Yoksa aslında eski ikinci stat'ımız o olacaktı)


(Başa dönmek için)

Ek bilgi olarak baştan bir de şuna değinmeden geçmeyelim:

Healing Addon'ları


Healer'lara özel bazı Addon'lar özellikle işi gerçekten kolaylaştırıyor, o yüzden buradan da onları önden önereyim:

HealBot:
http://mods.curse.com/addons/wow/heal-bot-continued
Tek tıkla heal atmanızı sağlar, ayrıca çeşitli Macro ve tuş kombinasyonlarını da önceden ayarlayıp işinizi kolaylaştırabilirsiniz.

Smart Debuff:
http://mods.curse.com/addons/wow/smart-debuff
Bu da tek tıkla Dispel etmenizi sağlar, Class'ınız ve Spec'iniz neyse, hatta DPS ve Tank Spec'lerde bile kullanılabiliyor, gayet kullanışlı.
Ben bunu kullandığımdan bunu verdim ama buna alternatif olarak Decursive'i de kullanabilirsiniz, hangisini beğenirseniz, kolayınıza gelirse, aynı mantık.

Bunlara benzer ve yakın işlevli türlü Addon'lar da var, aynen www.curse.com'dan bakabilirsiniz. Çok ileri seviye oyuncular Grid ve Clique kullanır mesela, size ödev (hehe), merak ederseniz bunları araştırın, beğenirseniz kullanın. Ben şahsen başlangıç için ve hatta ileri seviye için de pek tavsiye etmiyorum tabii.

Ayrıca tabii yine DPS'ler gibi performansınızı takip etmeniz açısından Recount ve Skada da gayet kullanışlı olur, tabii Healer olarak siz DPS'e değil HPS'e ve Healing Done'a ve en önemlisi Overhealing'e bakacaksınız.

.

-

.

-

.

-


(Başa dönmek için)

HEAL SPEC'LERİ

Şimdiee, bu ön genel bilgilerden sonra, o zaman Heal Spec'lerini tek tek ele alalım, zaten çok yok. Kendi içinde her birinin Legion değişikliklerini de anlatayım, misler gibi gidelim.

Evet buyrunuz,



Discipline Priest

(ks. Disc, Disc Pri)

Disiplini elden bırakmadan Power Word: Shield atmış :v
Disc Pri'ler, en bir Healer Class olan Priest'lerin iki Heal Spec'inden birincisi, eskiden beri yaralıyı iyileştirmekten çok yara almasını engelleme gibi bir mantığı var. Bu yüzden çeşitli kalkan büyüleri (Shield) ve türlü ofansif büyülere yarı hasar verici gibi oynarlar.

Legion'da Disc Pri'lerde ciddi bir değişiklik oldu. İsminin anlamını daha çok hakedecek bir oyun stilleri oldu. Nasıl? Şöyle:

Eskiden sadece Power Word: Shield atıp, Penance ile esas hedefi Heal'liyorduk, başka büyüler de var ama, artık oynanış değişti, hasar verdiğimizde otomatik Heal atma yok, ama daha çok hasar verecek büyü var. Artı olarak Light-Shadow dengesi üzerine kurulu bir disiplin oturtma mantığı var.

En büyük değişiklik Atonement, bu Buff'ı verdiğimiz Friendly arkadaşlar, yaptığımız hasarla otomatik Heal'lenmiş oluyor. Bunu atmak için de önden Plea, Power Word: Shield ya da Shadow Mend'i önden Heal'lemek istediğimiz arkadaşlara atıyoruz, Atonement'ları bittikçe yeniden atıyoruz.

İkinci ilginç değişiklik de büyülerde:
- Penance sadece hasar verici olmuş, ama artık Glyph'siz de hareketliyken Channel-cast edebiliyoruz.
- Mind Blast geri gelmiş.
- Power Word: Shield artık 6 sn Cooldown'lı.
- En güzeli de Plea, yukarıda da dediğim gibi Atonement için gereken büyülerden biri. Güzel olanı ise, Flash Heal'in yerine geçmesi, ama Instant olması ve Cooldown'ı olmaması. Yani Plea spamlayarak kolayca Atonement'ı herkesin üstünde tutabiliyorsunuz.
- Shadow Mend, yeni büyü, ilginç, biraz da karışık, uygulamada nasıl iş görecek pek anlayamadım, Shadow Heal'i gibi, Heal edeceği kadar onun yarısı da hasar veren bir de DoT da koyuyor, olayı da orda.
- Power Word: Radiance, bu da Disc'in yeni çoklu Heal'i, ayrıca da yarım süresi ile Atonement da koyuyor, ama sadece bunu attığınız kişi ve etrafındaki 5 kişiye.

İşte Disc Pri'deki genel mantık ve son durum da böyle.

Artıları: Hem ofansif hem defansif etkili olması. Çoklu hedef Heal'lemekte etkili olması.
Eksileri: Instant büyülerin zayıflığı ve Atonement takip etmek zorunda olmak.

Armor: Cloth
Weapon: Sword ve Fist hariç bütün Intellect 1h'lar, Offhand'ler ve Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Light's Wrath" (Intellect Staff)




(Başa dönmek için)

Holy Priest
(ks. Holy Pri)

Eski günlerin hatrına bir Chakra (artık yok QQ)
Holy Priest'ler mantık olarak Shadow'u tamamen reddeden ve bu yüzden de sadece Holy Light ile ve çoğunlukla sadece Heal büyüleri ile çalışan Healer'lar. Tam klasik anlamıyla bir Healer'dan beklenen ne varsa Holy Priest'lerde aynen bulunur.
En büyük olayları ise öldükten sonra bile bir süre Heal'e devam edebilmeleri.

Legion ile Disc kadar olmasa Holy de bazı değişimler geçirecekler, en temel değişiklik yeni gelen Holy Word büyüleri. Heal için Holy Word: Serenity ve Holy Word: Sanctify, ofansif olarak Holy Word: Chastise.
Bu Holy Word büyülerinin üçü de 1 dakika Cooldown'lı ve instant ve bunların Cooldown'ını düşüren Holy Pri özelliği "Serendipity" ise yeni yapısı itibariyle Spec'in mekaniğini oluşturmuş.

Yani artık durum şöyle:
- Single Target için Flash Heal ve Heal atarak HW:Serenity'nin Cooldown'ı her cast için 6 sn düşürüyorsunuz. (Binding Heal atınca da 3 sn düşüyor)
- AoE Heal için Prayer of Healing atarak HW:Sanctify'ı aynen 6 sn her cast'ta düşürüyorsunuz.
- Ofansif durumda da her Smite attığınızda HW:Chastise'ın Cooldown 6 sn düşüyor.

Yine eski büyüler Renew, Prayer of Mending var, Holy Nova var ama artık sadece ofansif, bunları mekanik dışı kullanabiliyorsunuz.

Peki neler artık yok?
Chakra sistemi artık yok (zaten felsefi olarak Monk'lara daha uygundu :b), Lightwell, ayrıca Mind Vision (bu kötü olmuş ya, eğlenceliydi :b) ve tabii Shadow bazlı, Shadow Word: Pain, Mind Sear, Shadowfiend ve tabii Talent'lerden gelen Psychic Scream ve Void Tendrils de artık yok.

Yeni büyü olarak, farklı Holy Word: Chastise dikkat çekici, yine diğer Holy Word'ler gibi 1 dk Cooldown'lı, atınca büyük bir hasar veriyor, ama ek olarak Talent'ini seçerseniz 5 saniye hedefinizi Stun'lıyor, bu Stun Damage'la bozulmuyor falan, PvP'de etkili olur kesin. Eski Shadow bazlı büyüler olmadığından bu tarz dengeleyici bir şeyler lazımmış. Bir de Talent'lerde yine bu tarz başka büyüler var, ihtiyaca göre PvE ya da PvP'ye göre onları da seçebiliyorsunuz.

Holy Pri'lerde de durum böyle.
Artıları: Çok güçlü büyük Heal'leri olması, mekanik dışı kullanabileceği ekstra büyülerin çokluğu.
Eksileri: Holy Word'lere bağımlı olması, AoE Heal'de eskiye göre zayıf ve Talent'lere bağımlı olması.

Armor: Cloth
Weapon: Sword ve Fist hariç bütün Intellect 1h'lar, Offhand'ler ve Staff'lar.
Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"T'uure, Beacon of the Naaru" (Intellect Staff)


(Başa dönmek için)


Restoration Druid
(ks. Resto Dru/Drood, Tree)

Incarnation: Tree of Life, sonra neden odun? aha bundan :b
Restoration Druid'ler eskiden beri HoT'çu bilinirler. HoT, Heal over time, yani zamanla Heal eden iyileştirici büyülerdeki üstünlükleri ile nam salmış bir Spec, yani her zaman diğer Healer Spec'lere göre ekstra bir HoT'u olagelmişti, eskiden AoE Heal'de zayıftılar ama son 2 Expansion'da bu mevzu da halloldu.

Basitçe Resto Druid Heal büyüleri şöyle:
- Rejuvenation, standart HoT'unuz, bolca atabilirsiniz, off-heal için de (Tank dışındakileri Heal'lemek için) idealdir.
- Lifebloom, tek hedefe atılabildiğinden bunu sırf Tank'a atıyoruz.
- Regrowth, Druid'lerin hızlı Heal'i, ama sonunda bir de HoT bırakır. (Etti mi sana 3 HoT? :b)
- Healing Touch, bu da Druid'lerin büyük Heal'i, bunu atmadan önce mutlaka en az 1 HoT atın ki etkisi artsın.
- Swiftmend, 30 sn Cooldown'lı kurtarıcı instant (anlık atılabilen) Heal, eskisi gibi mutlaka bir HoT bulunmasına gerek olmadan atabiliyoruz artık, ama tabii HoT olursa daha çok Heal'liyor.

Alan etkili ve çoklu Heal'ler için de:
- Wild Growth, hedefinizle beraber 5+1 kişiyi Heal'leyen bir AoE HoT, önce çok Heal'ler sonra etkisi süresinin sonuna doğru azalır. Mana olarak pahalıdır.
- Efflorescence, bu da belli bir yere atılan sabit Heal'imiz, etki alanı içindekileri Heal'ler, grubun sabit durduğu durumlarda etkili.

Resto Druid Legion'da belki de en az değişikliğe uğrayan Spec'lerden biri, zaten yeterince dengesi oturmuş ve oynanış olarak da gayet sorunsuzdu, o yüzden çok ellememişler.

En büyük değişiklikler Talent'lerde, ki o da bütün Druid'ler için geçerli olan Level 45 Tier'indeki Affinity Talent'leri, bunda da neye göre oynamak isterseniz ona göre seçeceğinizden (ama sanırım Balance Affinity en Resto'ya uygun olanı) o aşamada ona ihtiyaç ve oyun stilinize göre kendiniz karar verirsiniz artık.

Artıları: Zibilyon tane HoT'ları olması, form değiştirebilme özelliği sayesinde gayet mobil olabilmesi.
Eksileri: Büyük Heal'lerinin az olması ve HoT takip etmek zorunda kalınması.

Armor: Intellect Leather
Weapon: Sword hariç bütün Intellect 1h ve Offhand'ler, Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"G'hanir, The Mother Tree" (Intellect Staff)



(Başa dönmek için)

Restoration Shaman
(ks. Resto Sham)

Su gibi Healer, yani resmen faşır fuşur, paso sulu :b
Resto Shaman da aynen şekilde gördüğünüz gibi sulu bir Heal Spec'i, Water Element'in iyileştirici gücünü faşır fuşur saçan arkadaşlar :b

Shaman'ların Healing'i ise mekanik olarak biraz daha cast based, yani instant (anlık) ve HoT (zamanla iyileştiren) büyüleri az, bolca "spell casting" ağırlıklı.

Temel büyüleri yazayım yine, fikir olsun, nasıl Heal'liyor bu Resto Shaman'lar:
- Riptide ile açılışı yapıyoruz, tek aktif Shaman HoT'u, ama 6 sn Cooldown'ı var, herkese atamıyorsunuz yani, o yüzden öncelikli olarak Tank'ta tutuyoruz.
- Healing Stream Totem'imizi de koyuyoruz, 15 sn boyunca kimin canı yanarsa onu otomatik Heal'liyor, "akıllı büyü" ekolünden, 30 sn Cooldown'ı var.
- Healing Wave esas Heal'imiz, uzun casting'li 2,5 sn ile, ama Mana olarak az masraflı. Diğer Heal'leri atınca bunu spamlıyoruz.
- Healing Surge, bu da acil durumlar için hızlı casting'li 1,5 sn'de atabildiğimiz ama Mana olarak masraflı Heal'imiz.

Çoklu Heal'ler, ki Resto Shaman'ın üste çıktığı kısım işte burası:
- Chain Heal, 3+1 kişiyi Heal'leyen zincirleme Heal'imiz, Mana olarak pahalı ve 2,5 saniye ile uzun cast süresi var, ama topluca ve ortalama üstü Heal atmak için bire bir.
- Healing Rain bu da belli bir yere atıyoruz, içindekileri Heal'liyor, grubun sabit durduğu durumlarda etkili.
- Healing Stream Totem, yukarıda da demiştim, çoklu otomatik Heal atıyor, burada da etkili.

Legion'da en büyük değişiklik şu ki: Artık Earth Shield ve Water Shield yok, onun dışında Talent'ler değişti yine, ama temel olarak nispeten eskisi gibi. Yadırganacak bir değişim yok yani.

Artıları: Etkili büyük Heal'leri olması, alan ve çoklu Heal'de güçlü olması.
Eksileri: HoT'ların azlığı ve çok cast-bazlı olması.

Armor: Intellect Mail
Weapon: Sword hariç bütün Intellect 1h ve Offhand'ler, Intellect Shield'lar, Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları: 
"Caduceus of Azshara" (Set)
"Sharas'dal, Scepter of Tides" (Intellect Mace)
"Shield of the Sea Queen" (Intellect Shield)



(Başa dönmek için)

Holy Paladin
(ks. Holy Pala, Holydin, Bubble Boy/Girl (hehe))

Paladin denince Bubble, Bubble denince Paladin, hele Holy!
Holy Paladin'ler aynen Holy Priest gibi Light ile Heal atan ve konsept olarak karanlık kaynaklı düşmanlara karşı yandaşlarını korumak için donanmış bir Spec. Bu yüzden ağır zırhlarına rağmen büyü güçleri de hatırı sayılır oranda olmasına rağmen Holy Priest kadar alan etkili değiller, ama odaklandığı tek hedeflere atabilecekleri büyük Heal'lerinin sayısı çok.

Legion değişikliklerine bu kısımda değineyim.
*En önemli değişiklik:
Artık Holy Paladin'lerde "Holy Power" yani o gudik Combo Point sistemi yok! (oley!)

Bunun dışında da oynanış olarak en çok değişen Spec'lerden biri Holy Paladin, esas olarak Plate giyen tek Caster ve hatta tek Healer olduğundan oynanışı da ona göre. Temel büyüleri diğer Paladin'lerle aynı, hasar da verebileceği türlü büyüleri ve melee (yakından vurabileceği) özellikleri var ama esas olarak Mastery'sindeki değişiklik yüzünden artık hep ön safların hemen arkasında ya da hasar alan grupların ortasında bulunmaları gerekiyor. Çünkü yeni Mastery "Lightbringer", Heal attığınız hedefinize 8 yard'dan daha yakınsanız %30+ Heal'in etkisini arttırıyor.

Dediğim gibi diğer büyülerde çok fazla değişiklik yok, basit rotasyonu şöyle:
- Beacon of Light, bu zaten Holy Pala'ların imza özelliklerinden biri, kimi Heal'lerseniz bu Beacon'u attığınız hedef de Heal'lenir, olayı o. Ayrıca Beacon'lu hedefi de Heal'lerseniz harcadığınız Mana'nın bir kısmını geri alırsınız. O yüzden de Tank'lara Beacon atılır.
- Holy Shock, 10 saniye cooldown'lı ve instant (anlık) atılabilen bu ufak Heal'imizin iyileştirme dışındaki esas özelliği, sonraki cast edilecek Flash of Light'ın Heal'ini %50 arttırması ya da Holy Light'ın cast süresini 1,5 saniyeye indirmesi. Yani acil kurtarma gerekti, Flash'tan önce bir Shock, ya da büyük bir Heal atayım ama çok da vakit yok derseniz Holy Light'tan önce bir Shock ilaç gibi gelir.
(Tabii hasar vermek için de kullanabiliyorsunuz, ama Heal gerekirken israf etmeyin derim)
- Flash of Light, 1,5 sn cast'lı ama pahalı kurtarıcı Heal'iniz.
- Holy Light, 2,5 sn cast'lı, yavaş ama az Mana harcayan Heal'iniz.
- *Light of the Martyr, yeni instant büyük Heal'iniz, cooldown'ı yok ama kendi canınızdan eksilttiği kadarını hedefinize verir, kendinize atamazsınız.
- Bubble'lar (köpük balonu gibi yani), yine aynı, nedir bu Bubble?
Belli süre dokunulmaz olmanızı sağlayan üzerinizde negatif ne etki varsa silen bir büyü.
- Divine Shield, sadece kendinize atabildiğiniz Bubble, her şeye karşı 8 saniye dokunulmaz yapar.
- Blessing of Protection, kendinize ve başka herkese de atabildiğiniz Bubble, bu da 10 saniye sadece fiziksel etkilere karşı dokunulmaz yapar.
İkisi de aktifken %50 daha az büyü hasarı verirsiniz, fiziksel saldırı yapamazsınız.

Bunlar dışında da alan etkili çoklu Heal'ler için de bir tanecik esas büyümüz var:
- Light of Dawn, önünüze konik bir Heal atar ve en çok hasar almış 5+1 kişiyi Heal'ler, 12 sn cooldown'lı.


Artıları: Büyük Heal'lerde ve Tank Heal'lemekte çok etkili olması. Plate giydiğinden diğer Healer'lara göre daha dayanıklı olması. Bubble atabilmesi.
Eksileri: Alan etkisinin zayıf olması, çok fazla cast-bazlı olması. HoT benzeri büyüsünün az olması.

Armor: Intellect Plate
Weapon: Dagger ve Fist hariç bütün Intellect 1h'lar, Offhand ve Shield'lar (Staff da yok)

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
"The Silver Hand" (Set)
- "The Silver Hand" (2h Intellect Mace)
- "Tome of the Silver Hand" (Intellect Offhand)


Mistweaver Monk
(ks. MW Monk, Heal Monk, Mist/Misty)

Hep bir meditasyon, huzur ayakları, ama aksyona gelince de hop zıp.
Mistweaver Monk'lar yani Healer Monk'lar son Heal spec'imiz (ve aslında 3 rehber boyunca da anlattığım en son spec.)
Aslında çok güzel denk geldi, çünkü tam bu aşamada sizlere samimi bir itirafta bulunayım pek sevgili okur arkadaşlarım:

Bu kadar alt karakterim oldu, bu kadar patch için test aşaması ve beta gördüm, neredeyse her kombinasyonu geyiğine bile denemişimdir, velhasıl bu spec nedense benim en az ve hiçe yakın oynadığım, bu yüzden de en acemisi olduğum spec olagelmiştir.

Bu şartlar altında ama sizlere bilebildiğim kadarıyla anlatmaya çalışıciim, o yüzden baştan söylüyorum, eksik ve hata olursa affola <:b

MW Monk'lar için ilk anlatmam gereken her şey ne yazık ki değişti, mesela eskiden bir "Fistweaving" tekniği vardı, yakın mesafeden hem hasar verip hem Heal atabiliyorduk, benim de sevdiğim kısmı buydu, ama Legion ile tamamen değişti ve artık az olan üç gram MW Monk bilgim de yalan oldu. Bunların yüzünden sıfırdan, incelediğim kadarıyla sizlere yeni halini bambaşka bir Class ve Spec'miş gibi Legion değişiklikleri ile beraber anlatayım, en temizi o olcak.

*Öncelikle: Artık MW Monk'larda Chi yok!
Sadece Mana ile Heal'lerimizi atıyoruz. Normal ataklarımızın da eskiden Chi gerektirenleri artık Mana ile yapıyoruz.
*Mastery tamamen değişti.
Yeni Mastery'de hedefli Heal'leri attığınızda ufak bir miktar ekstra Heal önden gelecek, Mastery'niz arttıkça bu ön ek Heal de artacak.
*Jade Serpent Statue artık Talent. Aynı Tier'de eski "Invoke Xuen" yerine de artık Heal spec'ine uygun şekilde "Invoke Chi-Ji" var.
*Resuscitate (Resurrection)'a ek olarak MW'lerde artık bir de Reawaken var, yani Mass-Ress.
*Life Coccoon (yani MW Bubble'ı) artık 3 dakika cooldown'lı ve bunu düşüren hiçbir Talent yok.
Bu arada evet, MW'lerin de bir Bubble'ı var, Paladin kadar olmasa da 12 sn boyunca %50 alınan hasarı düşürüyor ve HoT etkisini %50 arttırıyor.

Tek hedef rotasyon şöyle:
- Enveloping Mist, 2sn cast, önden bunu atıyoruz çünkü bunu attığımız hedef sonraki Heal'lerimizden %30 daha fazla faydalanıyor.
- Renewing Mist, Monk'ların 20 sn'lik HoT'u, 6 sn. cd'li, o yüzden Druid gibi spamlayamıyoruz. Önceliği Tank'a verin bunda da. Ek olarak Overheal yaptığında yani %100 hp üstü HoT'u tick'lediğinde kendiliğinden diğer yakındakilere Heal olarak gider, bir de üstüne sonraki Vivify'ınızı %50'i güçlendirebilir (her tick için %4 şansla yani ortalama %40 şansa her cast boyunca proc'layabilir), o yüzden Renewing Mist'i aktif tutun, hele çok Heal atacak hedef varsa.
- Effuse, 1,5sn cast'lı düşük Heal'li, ama düşük de Mana masraflı boşluk doldurma Heal'imiz.

Çoklu ve alan etkili Heal'ler:
- Vivify, 1,5 sn cast'lı, esas hedefinizi ve etrafındaki 2 kişiyi Heal'ler. (Renewing Mist'i önden atmış olun ki Vivify daha çok Heal'lesin)
- Essence Font, 3 sn channeled, 5+1 kişiye iyileştirici küreler atar, Mana masrafı yüksektir.
Artıları: Hem HoT hem cast yapabilmesi, en az mana problemi yaşayan Heal Spec'lerden biri olması. Druid'ler kadar mobil olması.
Eksileri: Güçlü Heal'lerin az olması, kurtarıcı özelliklerin cooldown'a bağlı olması.

Armor: Intellect Leather
Weapon: Dagger hariç bütün Intellect 1h'lar, offhand'ler ve Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Sheilun, Staff of the Mists" (Intellect Staff)

(Başa dönmek için)


~ ~ ~ 

Diyerek, bütün Tank, DPS ve Heal spec'lerimizi de bitirmiş oluyoruz.
Ama burada bir son ön bilgi vereyim:
PvE & PvP Healing arasındaki fark ne?

- PvE'de iki tip Healer vardır:
1) Tank Healer
2) Raid Healer
5man'de (Dungeon'larda) tabii tek Healer herkesi Heal'ler, ama Raid'lerde iş bölümü yapılır. Bazı Healer'lar büyük Heal'ler atarak sadece Tank'ları Healler; diğerleri de diğer kalabalığı ve kendilerini ayakta tutmaya çalışır.
- PvP'de ise Heal olayı daha farklıdır, Raid'lerde de sık sık ihtiyaç duyulan Dispel (kötü büyüleri kaldırmak) daha ön planda olur, ayrıca çok daha mobil oynamak gerekir; yani kaçmanız, koşmanız, hareketliyken Heal atmanız gereken durum çok daha fazla olur. Ayrıca da defansif özellikleri ve normalde pek kullanılmayan utility'leri daha çok kullanmak zorunda kalırsınız. Talent seçiminizi de buna göre yapmanız gerekebilir.

İşte Healer'lar ve Healer'lık da böyle.
Class ve Spec analizimizin de sonuna geldik, ilk intibaları aldık.
Şimdi:

Hatırlamak isterseniz buradan önce ilk olarak TANK'ları ele almıştık.
Ondan sonra da en kalabalık Spec grubu DPS'leri irdelemiştik
Şimdi de son spec grubu Healer'ları da inceledik, ama "Dur ben fena dağıldım başa dönelim de bu görevleri bir tekrar öğreneyim" derseniz buraya: TANK? DPS? HEALER?

"Bunlar tamam, geçelim" derseniz de, sıradaki mevzumuz TALENT'ler'e geçebilirsiniz.

Ya da en başa dönmek isterseniz o zaman buraya: GİRİŞ KAPISI.

2 comments: