Monday, October 26, 2015

DAMAGE DEALER'LIK VE DPS SPEC'LERİ

İlk World of Warcraft kutusundaki konsept screenshot, çeşitli DPS'ler iş başında...
...Ve gördüğünüz gibi bir adet Demon Hunter da var :)


En çok Class'ı ve Spec'i bulunduran görev çeşidimiz olduğundan laf kalabalığı da çok olacak tabii, kendinizi hazırlayın! DPS olayını da şu başlıklarda inceliyoruz:

- DPS'lik Nedir?
- DPS'lerin Görevi
- Türlerine Göre DPS Class'lar ve Spec'ler
 - Ranged DPS'ler
   - Caster DPS'ler:
     - Arcane Mage            - Frost Mage                    - Fire Mage
     - Affliction Warlock      - Demonology Warlock       - Destruction Warlock
     - Shadow Priest           - Balance Druid               - Elemental Shaman
 - Ranged DPS'ler:
     - Beast Mastery Hunter
     - Marksmanship Hunter
- Melee DPS'ler
     - Arms Warrior               - Fury Warrior
     - Assassination Rogue     - Subtlety Rogue             - Outlaw Rogue
     - Feral Druid                 - Frost Death Knight         - Unholy Death Knight
     - Retribution Paladin       - Enhancement Shaman     - Windwalker Monk
     - Survival Hunter           - Havoc Demon Hunter


DPS'lik Nedir?


Öncelikle, ismen ilk özet bilgilerde ve Blizzard'ın kendi rehberinde de belirtildiği gibi DPS dediğim şey aslında "Damage Dealer" yani hasar verici Class'lar.

DPS ise "Damage per Second"ın yani "saniyede verilen hasar"ın kısaltması, ama nedense böyle yerleşmiş WoW jargonuna, kısaca DD yerine DPS denir hep.

DPS'lerin performansları oyun içi değil ama sayısal olarak çeşitli addonlarla takip edilebiliyor (Recount veya Skada gibi, Addon kısmında detaylı anlatıciim hepsini.) Sanırım bu yüzden de DPS'e baktıkları için bu isim yerleşmiş. Tabii aslında bu addon'lar artık sadece DPS'i değil, Damage Done'ı (verilen hasar toplamını), HPS'i (Heal per Second, saniye başına yapılan iyileştirme) ve Healing Done'ı (yapılan iyileştirme toplamını) da gösteriyor. O yüzden yani tek performans belirleyicisi aslında DPS değil, ama işte bu Class'lar DPS Class'ı, evet, olay bu, daha da uzatmıyorum, merak etmeyin :b Ama işte Siz de ileriki aşamada fark edeceksiniz ki DPS Class'ların esas zevki özellikle Damage Done ve DPS rakamlarını yarıştırırken çıkıyor.

Zamanında megasmack.com'da gördüğüm bir yazıdan, evet:
Damage Meter'lar önemlidir, çünkü iyi bir DPS olduğunuzu burdan anlarsınız ;b

(^ başa dönmek için)

DPS'lerin Görevi:

Görev tanımına gelirsek, bu arkadaşların da işi, üzerine Tank'larda olması gerkeen agroyu çekmeden, türlü hasarı (damage) yağdırmak. Ek iş olarak da Crowd Control'e yani mob/canavar/player kalabalığını kontrol altında tutmaya yardımcı olmak, yani kısaca CC yapmak.

Nedir CC?

Mesela Mage'lerin bir düşmanı Polymorph ile Sheep (Koyun) yapması, Hunter'ların aynı şekilde Freezing Trap atarak geçici süre bir düşmanı dondurarak etkisiz hale getirmesi, ya da topluca kalabalık bir mob grubunu yavaşlatmak (Snare), ya da Stun'lamak, Fear'lamak, caster'ları geçici olarak susturabilmek ve benzeri türlü yavaşlatıcı, durdurucu ya da geçici olarak etkisiz hale getirici işlere Crowd Control Ability deniyor.

Bunları koordine ve Tank'la haberli halde, Tank'ın isteğiyle ya da taktik için yaparsanız gayet işe yarar ekstra bir özelliğiniz var demektir. Ayrıca da bu özellikler PvP yani, diğer oyunculara karşı karşıya geldiğiniz ortamlarda, açık dünyada, ya da Battleground ve Arena'larda hasar verme özelliğiniz dışında en çok işinize yarayacak şeylerdir.
Mesela bir Hunter, bir Warrior'u kendisine yaklaştırmaz ve yavaşlatarak kendisini takip etmesini sağlarsa (yani Warrior'u "kite" ederse) Warrior ona vuramadan o Warrior'u öldürebilir, işte CC böyle möhem bir olaydır.

Tank'lar ve Healer'lar da CC yapabilir, ama özellikle PvE'de birincil görevleri Tank'lık ve Heal olduğundan sayıca daha fazla olan DPS'lerden CC yapmaları beklenir. PvP'de ise herkes her CC'sini sonuna kadar kullanır, mesela bir Priest, etrafına çok fazla oyuncu toplaşıp onu dövmeye başlarlarsa Psychic Scream özelliğini kullanıp etrafındaki herkesi korkutup (Fear edip) kaçırabilir, o arada kendini iyileştirir, savaşa devam eder... Gibi gibi...


(^ başa dönmek için)

TÜRLERİNE GÖRE DPS CLASS'LAR ve SPEC'LER:

Şimdi türlerine göre DPS Class'ları ele alcaz ama, önceden şöyle bir detay söyliyim:
Bazı Class'lar her 3 Spec'inde de DPS yapar, bunlara "Pure DPS Class" denir. Tank veya Healer olma gibi dertleri veya başka bir görüşe göre öyle bir şansları yoktur.
Kim bunlar peki?
Rogue, Warlock, Mage ve Hunter.
Bu Class'ların bazı spec'leri PvE için, bazıları PvP için biraz daha iyidir, ya da keyfinize göre de oynayabilirsiniz tabii ki ^^

Evet, dediğim gibi DPS Class'lar da kendi içinde türlere ayrılıyor, temel olarak iki tür DPS Class'ı var, hedefe vuruş mesafelerine göre:
Ranged DPS (uzaktan hasar verenler) ve Melee DPS (yakın dövüş)

Ranged DPS'ler:
(uzaktan hasar verenler)

Bunar da kendi içinde ikiye ayrılıyor, Caster DPS (büyüyle hasar verenler) ve Ranged DPS (uzaktan atış ve vuruşlarla hasar verenler, WoW için sadece Hunter'lar bu sınıfa uyuyor tabii)

- Caster DPS'ler:

Caster DPS Class'ların temel mantığı şöyle:
Kaynak olarak hepsi Mana kullanır. En büyük dertleri o Mana'yı bitirmeden hasar vermede yüksek etkili bir süreklilik sağlamaktır. Türlü büyülü silahlar kullanırlar, temel olarak üstünde "Spell power" ve Intellect varsa o silah Caster DPS silahıdır (ama üstüne bir de Spirit varsa Healer silahıdır ;b)

Class'ına göre kullanabildiği silah çeşidi değişir. Bunları Class Rehberi'nde detaylıca yazmıştım. Intellect Staff'lar, yine Intellect'li Mace/sword/dagger+offhand gibi kombolar da olur, hatta Elemental Shamanlar offhand olarak shield kullanabilir.

Mists of Pandaria'dan sonra her Caster DPS Class'ın ufak iç mekanikleri ve hepsinin kendine has bir tarzı oldu artık bu yüzden. Mesela Warlock'lar Soul Shard kullanır, aynı şekilde Balance Druid Astral Power ve Eclipse denen bir mekanikle oynar, Shadow Priest de Insanity ve Void Form gibi. Yani yine burda ana mantık yine belli bir ikinci kaynağı biriktirip güçlü vuruşları o şekilde yapmak.

Hepsini kendi başlığında özetleyelim:

(^ başa dönmek için)

Arcane Mage
(ks. Arcane/ArcMage)


Arcane demek, Arcane Blast demek.
Arcane Mage'ler görece solo daha zor oynanır gibi olsalar da özellikle PvE ve Battleground ortamlarında dangır dungur vurmaları ile meşhurdurlar. Single Target (tek hedef) kadar AoE (alan etkili) olarak çok etkili ve sürekli hasar verebilirler. Birazcık kollanırlarsa yani ağır vururlar.
Mekanik olarak temel mantığı normal vuruşları ile Arcane Power biriktirip iri vuruşları yapmaktır, ayrıca da Arcane Power'ı kullanmazlarsa büyülerini yapmaları için gereken Mana artar, bu iki durumu dengeleyip, Mana'larını %90 üstü tutarlarsa ama fena yağdırırlar.
Artıları: Uzun dövüşlerde ve kalabalık ortamlarda iyi hasar vermeleri.
Eksileri: Tek başına çok etkili olmamaları.
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
"Aluneth, Greatstaff of the Magna" (Intellect Staff)

(^ başa dönmek için)

Frost Mage
(ks. Frost)


Frost Bolt cast eden bir Mage
Arkasında Water Elemental'ı,
tepesinde de Icicle'lar.
Frost Mage'ler, Mage olarak solo oynamaya en uygun Spec'tir, ayrıca bolca bulunan yavaşlatıcı ve root'layıcı (yere sabitleyici) büyüleri sayesinde düşmanları diğer Mage'lere göre daha rahat kendilerinden uzak tutarlar. Az hedef varken daha etkilidirler, ama 1 dakika Cooldown'lı yani dakikada bir kullanabildiği büyüler sayesinde etkili alan hasarı da verebilirler.
Mekanikleri de şöyledir, Arcane Mage gibi yine normal vuruşlarla biriktirdikleri "Icicle" (yani o tepelerindeki sarkıtlar) 5 tane olunca bunu Ice Lance ile topluca atarlar. Bunun dışında da Water Elemental'lerini (yanlarındaki foşurdayan pet :b) ve Cooldown'larını kullanarak etkili hasar verebilirler.
Artıları: Yavaşlatıcı ve sabitleyici büyülerinin çokluğu.
Eksileri: Etkili özelliklerinin Cooldown'lı olması.
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"Ebonchill" (Intellect Staff)

(^ başa dönmek için)

Fire Mage
(ks. Fire)

Emektar Mage'im Raenthar
Felo'melorn yapıyor (Flamestrike yani ;b)
Fire Mage'ler görsel olarak coşkun ve yanar dönerli bir Spec olsalar da ne Arcane kadar stabil hasar verebilirler, ne de Frost gibi yavaşlatıcı ve Cooldown'lara bağlı büyüleri vardır. Ama! Mekaniği de itibariyle, hareket halinde de hızlıca cast edebildikleri Scorch ve instant (anlık) Inferno Blast büyüleri sayesinde tam manasıyla "şanslarını zorlayıp" normalde çok uzun sürede atılan Pyroblast büyüsünü arka arkaya seri şekilde atabilirler ve iyi bir seri yakalayınca bunu Combustion ile noktalayıp gayet yüksek bir hasara ulaşırlar. AoE'de hasar verdikçe bıraktıkları Ignite DoT'unu Inferno Strike'la yayarlar ve Flamestrike'la düşmanların olduğu bölgeyi cozurdatırlar. Uzmanlaşması biraz zor bir spec'tir, ama uygun durumu yakalayınca gayet eğlenceli olabilir. Bu yüzden ve Dragon's Breath gibi ekstra ve instant CC'leri sayesinde PvP'de bile gayet etkilidir ve bu yüzden Arcane'e göre Frost'tan sonra PvP'de en çok tercih edilen Mage Spec'i Fire'dır.
Artıları: Kısıtlı da olsa hareketli cast sayesinde daha mobil olmaları, ekstra instant CC'leri.
Eksileri: Çok şansa bağlı bir rotasyonu olması, stabil yüksek hasar verememesi.
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"Felo'melorn" (Intellect Sword)
"Heart of the Phoenix" (Intellect Offhand)


(^ başa dönmek için)

Affliction Warlock
(ks. Affli)

Affli arkadaş Drain Soul yaparken
O yeşil şeyler de Soul Shard
Affliction Warlock'lar WoW'un en DoT'çu yani "Damage Over Time" cı Spec'lerindendir, DoT'lar ani yüksek hasar vermez, fakat hedefe uzun süreçte yüksek hasar verir. Bu özelliklerinin öne çıkacağı yerlerde Affli'ler diğer bütün Class'lardan daha etkili olabilir. Mekanik olarak önden 1 Soul Shard ile 1 Haunt atar, sonra da 3 adet DoT'larını (Corruption, Unstable Affliction ve Agony) bırakıp sonra da Drain Soul ya da Drain Life'ı "channel" ederler yani uzun süre o büyüye kanalize olurlar, ama tabii o sırada DoT'lar hedefi eritir ve bu channel ile Soul Shard'larını tekrar doldururlar. Alan etkili büyüleri azdır, ama 2-3 hedef varsa "multi-dot" yaparak, yani her farklı hedefe DoT'lar bırakarak yüksek hasar yapabilirler. Ayrıca Warlock'ların zaten yüksek kendini iyileştirme özelliklerinin üstüne hem DoT'larından hem de Drain Life özellikleri ile normalden çok daha etkili bir şekilde kendilerini iyileştirebilirler. Ayrıca solo oynarken de Tank Pet'leri Voidwalker'lar sayesinde son derece rahattırlar.
Artıları: Uzun sürede stabil yüksek hasar verebilmeleri, Tank Pet'leri olması, yüksek kendini iyileştirebilme özellikleri.
Eksileri: Alan hasarı verebilecek büyülerinin az olması.
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"Ulthalesh, The Deadwind Harvester" (Intellect Staff)

(^ başa dönmek için)

Demonology Warlock
(ks. Demo)

Demonology de olsanız tabii aynı anda 1 tane esas Demon var
bu biraz şov amaçlı olmuş :b
Legion'da mekanikleri biraz değişen Demo Lock'lar eskiden Demon'a dönüşme olarak kullandıkları Demonology bilgilerini artık Demon Hunter'lara kaptırdılar ve aslında olması gerektiği gibi bu bilgilerini Demon Pet'lerini daha etkili ve aynı anda birden fazla sayıda Demon'u etkili bir şekilde kullanabilecek şekilde geliştirdiler. Bu yüzden mekanikleri de artık böyle, normal büyülerini Shadow Bolt vb atarak biriktirdikleri Soul Shard'ları Hand of Gul'dan ve Summon Dreadstalker gibi büyüler için kullanırlar. Çıkarabildikleri kadar Demon çıkarınca da bunların saldırılarını güçlendirmek için Demonic Empowerment Cooldown'larını kullanıp, Demon Wrath "channel" ederler.
Artıları: Normalden daha güçlü Pet'leri olması, çoğu işi Pet'lerle halledebilmesi. Solo oynarken Tank Pet olması.
Eksileri: Yüksek hasar vermek için gereken sayıda Pet'i çıkarmanın uzun sürmesi. Cooldown'lara bağımlı olması.
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"Skull of the Man’ari" (Intellect Offhand, ama Main Hand stat'larına sahip, ayrıca en cool Artifact'lardan biri, tepenizde yanar dönerli bir kurukafa uçuyor, çok manyak olmuş :b)
"Spine of Thal'kiel" (Intellect Dagger, Offhand stat'lı)

(^ başa dönmek için)

Destruction Warlock
(ks. Destro)

Warlock'um Orghwod
Rain of Fire yaparken
Destro Lock'ların ne kadar Legion'da biraz değişmiş olsa da temel olarak halen daha Fire Mage'lere çok yakın bir rotasyonları vardır, ama Pyroblast yerine Chaos Bolt atarlar, Fire Mage gibi şansa instant atamasalar da her zaman crit vuran bu büyü atılabildiği zaman her zaman yüksek hasar verir ve Soul Shard mekaniği sayesinde uzun sürede daha stabil yüksek hasar vermelerini sağlar. Destro Lock'lar normal büyüleri Incinerate ile Soul Shard biriktirip bunları kullanarak attıkları Chaos Bolt ve diğer büyüleri ile yüksek hasar yapar. Ayrıca alan büyülerinde de çok daha etkilidirler.
Artıları: Stabil yüksek hasar verebilmeleri, Alan büyülerinde etkili olmaları, solo oynarken Tank Pet olması.
Eksileri: Yüksek hasar için kaynak biriktirmek zorunda olması, büyülerini uzun sürede atması.
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
"Scepter of Sargeras" (Intellect Staff)

(^ başa dönmek için)

Shadow Priest
(ks. SP)

Undead Shadow Priest'im Voidlight
(sırtındaki Pandaria Legendary Cloak
efekti)
İki Healing Spec'li Priest'lerin karanlık tarafı olan Shadow Priest'ler de Legion'da ciddi bir mekanik değişikliğine uğradılar. Temel rotasyonları aşağı yukarı aynı kalsa da eskiden Shadow oynayan arkadaşlar biraz afallayabilir. Ben yeni sisteme göre Shadow'u anlatayım, çok da detaya girip kafa karıştırmayayım. Mekanik olarak Shadow, eskiden şimdiki Affliction gibiyken, popüler DoT'suz build'i çöpe gitti, artık eski Demo Lock gibi oldu, yani laf kalabalığı yapmadan anlatayım: Insanity denen bir kaynak biriktirip, bu kaynak belli bir seviyeye (yani 100'e, talent'le 65'e) ulaşınca Void Form'a geçip büyüleri yağdıracaklar. Insanity'yi Void Form halinde iken biriktirmek için de normalde olan Mind Blast'a ek olarak Void Bolt diye yeni bir büyü var, onu atacaklar, eskisi gibi yine DoT'larını (Shadow Word: Pain, Vampiric Touch) bırakıp sonra Mind Flay channel edecekler, işte aşağı yukarı durum böyle. *7.1.5 itibariyle AoE büyüleri Mind Sear ne yazık ki kaldırıldı, o yüzden onun yaptığı işi artık Mind Flay yapıyor, ama bütün hedeflerinizi Shadow Word: Pain ile "işaretlemiş" olmanız lazım.
Artıları: Stabil yüksek hasar verebilmeleri, DoT'larının az ama güçlü olması, Multi-dot yapabilmeleri, kendilerini iyileştirebilmeleri.
Eksileri: Yüksek hasar için Void Form'u beklemek zorunda olmaları.
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Xal'atath, Blade of the Black Empire" (Intellect Dagger)
"Secrets of the Void" (Intellect Offhand)

(^ başa dönmek için)

Balance Druid
(ks. Moonkin/Boomkin)

Bir Night Elf Boomkin
Starsurge atmış
Legion'daki düzenlemeler ile mekaniği değişen Spec'lerden bir diğeri olan Balance Druid'ler de eskiye göre çok farklı olmasa da temel mekanikte ufak bir düzenlemeye maruz kaldılar. Son durumda temel mantık olarak Lunar ve Solar büyülerden hangisini yaparlarsa o güçleniyor, hangi tarafı güçlendirmişlerse onun büyülerine odaklanıp (Solar ise Wrath ve Sunfire, Lunar ise Moonfire vb.) ona göre hasar verici büyüleri kullanıyorlar. Starsurge ise mekaniğinden dolayı diğer büyülerin gücünü arttırıcı olarak artık açılış büyüsü olarak kullanılıyor.
Artıları: En mobil ve hareketli Caster DPS olması, kendini iyileştirebilmesi, Hybrid Talent'leri sayesinde farklı durumlara göre avantajlar kazanabilmesi. Eksileri: Çok komik dans etmeleri (hehe), yüksek hasar için belli bir tarafın güçlenmesini beklemek zorunda olmaları. Hybrid Talent'lerden 3 özellikten birini seçmek zorunda kalması.
Armor: Intellect Leather
Weapon: Intellect'li 1h, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"Scythe of Elune" (Intellect Staff, ki aslında biraz mantık hatası olmuş, Feral'e konsept olarak daha uygun bir silah bu, çünkü Worgen'lerin Kurt Adama dönüşmelerinden ve Druid olabilmelerinden sorumlu olan silahın ta kendisi, ama işte "Ay'ın gücünü kanalize edebiliyor" diye kılıfına uydurmuşlar :b)
*Bonus bilgi: İsterseniz Glyph of Stars kullanarak Moonkin Form yerine Humanoid halinizin Astral Form'unda gözükebiliyorsunuz.


(^ başa dönmek için)

Elemental Shaman
(ks. Ele Sham)

Force: Lightning :b
Elemental Shaman'lar da Legion'da ufak bir mekanik değişikliği ile ek bir kaynak olan Maelstrom'la yüzgöz olmak zorunda kaldılar, temel mekanik şöyle: Lightning Bolt ve Lava Burst ile Maelstrom biriktir, Shock'lar ile harca. Tabii Ele Sham'ların imza büyüleri Chain Lightning de AoE olarak aynen eskisi gibi etkili olmalarını sağlamaya devam ediyor, ayrıca da Maelstrom biriktirmenize yardımcı oluyor ve Earthquake artık Totem'le ve Maelstrom kullanarak atılıyor.
Artıları: Etkili yüksek hasar vermeleri, alan büyülerinin yüksek hasar vermesi ve kaynak döndürmesi, görsel olarak da pek şahane olması.
Eksileri: Maelstrom biriktirmek zorunda olması, çok fazla yavaşlatıcı büyüsü olmaması yüzünden solo oyuna pek uygun bir Spec olmaması.
Armor: Intellect Mail
Weapon: Intellect'li 1h, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar; tercihen 1h'larla beraber off-hand olarak Intellect'li Shield'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"The Fist of Ra-Den" (Intellect Fist)
"The Highkeeper's Ward" (Intellect Shield)

(^ başa dönmek için)

- Ranged DPS'ler:

Büyücü olmayan tek Ranged DPS'imiz Hunter'lar ise artık Legion itibariyle bir Spec'i (Survival) Melee olduğundan iki Spec'iyle bu sınıfa giriyor. Hunter'lar, büyüsüz ama türlü zehirli büyülü oklarla, kaynak olarak Focus kullanarak bu işi yaparlar (eskiden mana kullanırlardı bunlar da garip bir şekilde). Focus'un Rogue ve Feral'deki Energy'den farkı, geri doldurmak için bir vuruşunuz olur, zamanla, biriktikçe büyük vuruşları Focus harcayarak atarsınız.
Burada bahsedeceğimiz Ranged Hunter'lar silah olarak tahmin edileceği üzere Yay (Bow, Crossbow), Tüfek (Gun) vb. kullanır, ve evet: WoW'da tüfek icad olmuştur, mertlik yoktur (öğk! kaçın! :b)

Ayrıca Hunter'lar Melee Weapon'ları da kullanabilirler, ama artık Spec Survival değilse diğerlerinde ihtiyaç duyulmuyor, Pandaria'dan sonra Hunter'ların Ranged Spec'lerinde zaten kullanılmayan Melee vuruşları kaldırıldı, menzilleri düşürüldü ve eski yakın ve uzak arasındaki uzak alan kaldırıldı ve Ranged Weapon'ların statları arttırıldı, o açıdan sırf kullanabiliyoruz diye Melee silahlara Need atmayın. Her şey Hunter Weapon değildir! :b

*Ara bilgi olarak Legion'da Hunter Aspect'lerinin de kısa Cooldown'lara dönüştüğünü ve artık "daze aura" yani Aspect of Cheetah zulmünün son bulduğunu ekleyeyim. (Oleey! :b)

Neyse efenim, Ranged DPS olan Hunter'lar da Spec'lerine göre durum şöyle:

Beast Mastery Hunter
(ks. BM)

Stampede yapmış öndeki Dwarf abi,
yoksa her zaman böyle cümbür cemaat de gezmiyorsunuz :b
Şimdi, ilk önce basitçe temel özelliğini söyleyeyim, BM Hunter'lar Exotic Pet tame edebilme özellikleri sayesinde ekstra özelliklere sahip Pet'ler ile dövüşebiliyorlar ve kendileri de hasar verse de esas temaları aynen Spec'in adında olduğu gibi Pet'lerini yönetmek.
Legion'da Hunter'larda ciddi sayılabilecek değişiklikler var, BM'lerde de mekanik olarak durum artık şöyle:
Eskiden Focus doldurmak için kullandığımız Cobra Shot artık 30 Focus gerektiren boşluk doldurucu bir atak, yine büyük Cooldown olarak Bestial Wrath'ı bekliyoruz, ama fark şurada, Focus doldurmak için kullandığımız Dire Beast, artık BW Cooldown'ını da her defasında 15 saniye düşürüyor. Yani 90 Saniye Cooldown, 10 Saniyede bir 15 Saniye düşerse, havuzda ne kadar su kalır hesaplayın işte, ya da uğraşmayın, boş gördükçe basın, elitist misiniz nesiniz?! :b (Bu kısım eski oyuncular içindi hehe)
Yani, kısaca, Spec'in adına daha uygun bir oynanış stili olmuş, Pet'leri (evet, 1'den fazla pet her daim aktif) salıyoruz, Focus doldukça ara atakları yapıyoruz. Bu ara atakları da ihtiyaca göre Talent'lerden çeşitlendirebiliyorsunuz, daha çok tek hedefe yönelmek isterseniz ona, daha çok alan hasarı vermek isterseniz onlara Talent vererek oyun stilinizi düzenleyebiliyorsunuz.
Artıları: Exotic Pet özellikleri sayesinde ekstra kendini iyileştirebilme vb. özellikler, solo oyunda Tank Pet'le çok rahat olmaları, genel işi Pet'lere yaptırdıklarından çok rahat ve kolay bir oynanışı olması.
Eksileri: Süresini düşürebilseler bile ağır hasar için Bestial Wrath Cooldown'ına bağımlı olmaları. Tek hedef ya da alan hasarı arasında Talent'ler yüzünden seçim yapmak zorunda kalmaları.
Armor: Agility Mail
Weapon: Bow, Crossbow, Gun

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"Titanstrike" (Gun)


(^ başa dönmek için)

Marksmanship Hunter
(ks. MM, Marksman)

Aaa ben! :b
Hunter'ım ve main char'ım Aernath efendi.
Marksmanship de Legion'da neredeyse tamamen değişti ve temel mantığı aynen adına uygun şekilde "Nişancılık" olarak modifiye edildi. Eski Survival ile Lone Wolf MM Build'in iyi yönde bir karışımı gibi oldu. En büyük özellik olarak bu yüzden artık MM Hunter'lar Pet'siz oynayacaklar.
Ayrıca eskiden Steady Shot ile Focus doldurup iri Shot'larımızı atardık, artık durum öyle değil.
Artık instant olan Arcane Shot ile Focus dolduruyoruz, fakat artık şu sırada rotasyon yapıyoruz, biraz karışık:
1) Önce Arcane Shot veya AoE yapıyorsak Multi Shot atıyoruz, bazı hedeflerimiz "Mark"lanıyor ve Hunter's Mark'la işaretleniyor.
2) Bundan sonra da yeni atağımız Marked Shot'ı channel ediyoruz (hareket ederken de kullanılabiliyor), bu da Mark'lı hedeflerimizi hasara açık hale getiriyor, yani hedeflerde Vulnerability oluyor, bu da hedeflere yapacağımız Aimed Shot hasarını %25 arttırıyor, aynı zamanda hedefin her Vulnerability için %15 yavaşlamasını sağlıyor, 3 kere stack olabiliyor, yani %45 yavaşlatıp %75 daha hasarlı Aimed Shot vurabiliyoruz.
3) 3x Vulnerability biriken hedeflerimize Aimed Shot atıyoruz. Hedefe vurmaya devam ettiğiniz sürece Aimed Shot'larınız instant da olabiliyor. Talent'lerden seçtiğiniz diğer ataklarla da rotasyonu zenginleştirebiliyorsunuz.
İşte bu karışık yeni durum kısaca böyle, en düşük Level'dan itibaren de Marksman'lerin aşağı yukarı bu mantıkta bir oyun stili var artık.
Artıları: Stabil yüksek hasar verebilmeleri, yavaşlatıcı ve hedefi kendilerinden uzak tutmak için ekstra özellikleri olması.
Eksileri: Karışık rotasyonları, Pet'leri ve tabii ki Tank Pet'leri olmaması, kendilerini iyileştirmede zayıf olmaları.
Armor: Agility Mail
Weapon: Bow, Crossbow, Gun

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"Thas'dorah, Legacy of the Windrunners" (Bow)

Evet, Caster ve Ranged DPS'lerimiz böyle, gelelim Melee'lere!

(^ başa dönmek için)

Melee DPS'ler:
(yakın dövüşçüler)

Bunlar da "Melee Range", yani yakın dövüş mesafesinden çeşitli silahlarla hasar veren Class'lar, aynen diğer Class'lar gibi her birinin kendine has bir enerji kaynağı, DPS olarak getirdiği bir ekstra özelliği ve kullanabildiği ve tercih etmesi gereken silahlar var. Sırayla Spec'lerine göre ele alalım:


Arms Warrior
(ks. Arms)

Garizma bir Dwarf Arms Warrior
Arms Warrior'ların mekanik olarak Legion'da hiç değişikliği yok gibi, yine Rage bazlı, 2h silahlar kullanıyorlar, Mortal Strike esas atak. Ama, genel Warrior Talent değişikliklerinden Arms da etkilendi, mesela Rend artık bir Talent. Genelde de bu tarz değişiklikler. Genel rotasyonu şöyle: Charge, Colossus Smash ile %20 yaptığınız hasarı arttırmaca, sonra Mortal Strike ve Rage biriktikçe Slam ve Heroic Strike ile devam edip, araya da diğer atakları Talent seçimimize göre serpiştiriyoruz. Gayet kolay yani. AoE açısından eskiden Sweeping Strikes vardı, artık o da Talent, o yüzden sabit olarak Whirlwind ve Cleave'i Talent'lerden seçtiklerinizle beraber kullanıyorsunuz.
Artıları: Pratik rotasyonu sayesinde nispeten daha kolay diğer özelliklere odaklanabilmek, bu sayede ve hasar arttırıcı özelliklerinden dolayı PvP'de tercih edilir hatta. Diğer bir artısı da aslında bütün Warrior'lar gibi en güçlü Execute class'lardan olması, yani hedefini %25 altına indirirse Execute kullanarak bitirici yüksek vuruş yapabiliyor. Ayrıca da solo oynarken yine her Warrior gibi Victory Rush sayesinde kendisini çok rahat iyileştirip durmadan savaşa devam edebilirler.
Eksileri: "Rage bitmesi", evet, bitiyor Rage bazen, sinir bir durum, size tüyo: Heroic Strike'a çok abanmayın doldurana kadar.
Armor: Strength Plate
Weapon: Strength 2h olan her şey.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Stromkar, the Warbreaker" (2h Strength Sword)


(^ başa dönmek için)

Fury Warrior
(ks. Fury)

Tauren Warrior'um Whagor efendi
Polearm Dual Wield etmiş, poz vermiş.
Fury Warrior'lar da aynen diğer Warrior'lar gibi Rage ile iş görüyor, ki zaten Rage de vurdukça birikir, biriktikçe vurulur, bu yüzden sinirli, atarlı kişiler Warrior oynamalıdır ;b
Efendim, Fury Warrior'un olayı "Titan's Grip",
yani "2h Dual Wield", yani yani:
İki eline de normalde iki elle tutulabilecek büyüklükte birer silah alabiliyor ve çok şahane gözüküyor olmaları (şekilde benim Warrior'umda da görebileceğiniz gibi hehe)
Tarihteki "Berserker" denen türde savaşçılar gibi harala gürele dalmak üzerine de bir oyun stilleri var. Bu yüzden Arms kadar kontrollü silahşörler değiller.
Legion'daki en büyük değişiklikleri ise artık Level 10'dan itibaren Titan's Grip kullanabilmeleri ve artık Mastery'lerinin Enrage olduklarında hem yaptıkları hasarı hem de atak hızlarını arttırması. Bu sayede Rage sıkıntısı neredeyse hiç yaşanmıyor. Diğer bir değişiklik Wild Strike'da yani Fury'nin isteğe bağlı yapabildiği Off Hand atağı, bunun da adı "Furious Strike" olarak değişti ve artık esas atağınız Bloodthirst'ün crit vurma şansını %15 arttırıyor, yani rotasyonda ön sıraya geçti. Bu durumda son rotasyon mantığı da şöyle:
Charge, Furious Strike, Bloodthirst, Enrage olduysanız, yani Bloodthirst'ünüz crit vurduysa da Raging Blow.
*Eklemek lazım, Enrage olunca artık eskisi gibi bütün hasar %15 artmıyor, ama atak hızınız %100 artıyor, bunun yanında da "Damage Taken" yani aldığınız hasar %30 artıyor (illa bi çomak sokacan yani Blizz!)
İsteğe bağlı olarak Enrage de olabiliyorsunuz, Berserker Rage ve yeni 2 saniyelik seri atağımız Rampage de bizi Enrage ediyor. Ayrıca Battle Cry adlı yeni özelliğimiz de dakikada bir 5 saniye süreyle özel ataklarımızın (Bloodthirst vb.) %100 crit vurmasını ve dolayısı ile Enrage olmamızı sağlıyor.
AoE için; en az 2 Whirlwind ve sonrasında Raging Blow vuruyoruz, Talent'lerle çeşitlendiriyoruz.
İşte son durum böyle, değişiklik çok olunca laf kalabalığı da çok oldu :b
Artıları: Tam manasıyla öküz gibi vurmaları, seri ve yüksek hasar verebilmeleri. Aynı anda iki tane 2h kullanabilmelerinden gelen ekstra stat'lar. Ekstra kendini iyileştirme özellikleri olması.
Eksileri: Enrage olunca aldıkları hasarın da artması ve temel rotasyonun biraz fazla şansa bağlı olması ve tabii DoT bırakamıyor olmaları.
Armor: Strength Plate
Weapon: Dual Wield halde Strength 2h olan her şey.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Warswords of Valajar" (Set)
"Odyn's Fury" & "Helya's Wrath" (Dual Wield 2h Strength Sword)
*Ne yazık ki hüsran, zaten Pandaria'nın sonlarında gelen Polearm Dual Wield etmenin keyfini anca çıkarırken bu tırt şekilli silahların Artifact olması hiç olmadı be Blizz... Hiç olmadı *fırk*


(^ başa dönmek için)

Rogue'lara geldik, bir ön bilgi vereyim, hepsinde ortak olan mantık şu:
- Stealth, yani görünmez olabiliyorsunuz.
- Combo Point, yani normal şartlarda, 5 CP'niz var ve genel mekanik CP biriktiren ataklarla 5'lemek ve 5 olunca da büyük ve bitirici ataklarımızı vurmak.
- Energy, bu da adı üstünde, esas enerji kaynağınız, normal ataklarınızı ve çoğu özelliğinizi bu kaynağı harcayarak kullanıyorsunuz.
*Ortak Legion Rogue değişiklikleri:
- İyileştirici olarak Recuperate artık yok, onun yerine Crimson Vial var, 30 sn Cooldown'lı, 6 sn'de %30 Heal'liyor.
- Poison artık sadece Asas Rog'larda var.
- Slice and Dice yok, onun yerine her Spec için farklı mekanikler ya da ataklar var. Kopamayanlar için Outlaw'da Level 100 Talent'i olarak eskiye en yakın hali de var :b
(Spoiler: Burdan sonrası ne yazık ki ağır nerf haberi içerir)
- Preperation ile 5 dk'da bir Cooldown resetlemece artık yok.
- Burst of Speed de artık yok, ama bütün Spec'lerde Level 13'ten itibaren Shadowstep var.
- Tricks ile Misdirect yapabilme, Shiv ve Shroud of Consealment da artık yok.
Evet, bunları da baştan öğrendik, şimdi Rogue Spec'leri ve detayları:

Assassination Rogue
(ks. Asas/Muti)

Mutilate çakmakta olan
bir Rogue Human beybi
Rogue denince ilk akla gelen Spec bir nevi, hem sırasından hem de genel özelliklerinden, hem Dagger (hançer) kullanmaları, hem de bolca Poison (zehir) temalı olması, adı da keza, aynen amacına uygun şekilde. Mekanikler de aynen öyle, kısaca mantık şu:
Stealth'ken başlıyoruz, Garrote ya da Ambush ile, sonra Mutilate, ve Envenom, Talent'lerden seçtiklerimizle de durumu çeşitlendiriyoruz. AoE için de Fan of Knives ve multi-dot yapıyoruz.
Bu arada tabii, Legion'da da eski oyuncuların pek yadırgamayacağı değişiklikler var, daha çok Talent'ler üzerinden. En büyük değişiklik Garrote'u Stealth değilken de atabiliyor olmamız (silence etkisi yine sadece stealth'ken) ve AoE yaparken artık Crimson Tempest olmaması.
Artıları: Rotasyonu en kolay Rogue spec'i olması, tek hedefte stabil, yüksek hasar verebilmesi.
Eksileri: AoE'de zayıf olması.
Armor: Agility Leather
Weapon: Dual Wield Agility Dagger

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"The Kingslayers" (Set)
"Anguish" & "Sorrow" (Dual Wield Agility Dagger)



(^ başa dönmek için)

Subtlety Rogue
(ks. Sub)


Subtlety, Stealth'ın dibi :b
Subtlety, aynen adı gibi, Stealth'in özelliklerini olabildiğince etkin kullanan bir spec, yani tam bir Ninja, dolayısıyla bütün mekaniği de bunun üstüne kurulu. Diğer Rogue'larda da Stealth var tabii, ama Subtlety'de bunun üstüne bir de spec'in imza özelliği "Shadow Dance" var.
Legion'daki değişikliklerle beraber artık bütün rotasyon da onun üstüne kurulmuş halde ve ekstra bütün hasarlar Shadow olarak verilir olmuş. 3 dakikalık eski Cooldown Shadow Blades de geri gelmiş.
En büyük değişiklik: Shadow Dance artık 1 dakika Cooldown'lı ama 3 charge'lı olmuş, yani 4 saniye Shadow Dance'e istediğiniz gibi girebiliyorsunuz ve Shadow Dance modunun da olayı şu:
Stealth'teymiş gibi bütün özellikleri 4 saniye boyunca kullanabiliyorsunuz. Bu arada eski esas atak Hemorrhage gitmiş (artık Asas Talent'i), o yüzden yeni rotasyon şöyle:
Stealth,
Symbols of Death (yeni, 20 Energy ile 20 saniye %20 hasar arttırıcı, Slice and Dice yerine gibi),
Shadowstrike (yeni açılış atağı, Sub'da artık bu var, diğer ataklar yok, ayrıca Shadow Dance'e girince de bunu vuruyosunuz),
Stealth bitince de Backstab (artık önden de vurulabiliyor ama sadece hedefin arkasındayken Combo Point veriyor),
5 CP birikince bitirici olarak Nightblade (bu da yeni, 16 saniye Shadow DoT koyuyor).
DoT varken de biriken sonraki 5 CP ile Eviscerate.
*Ayrıca Shuriken Toss, Ranged Attack olarak (uzaktan vurmak için), Talent değil, Sub Rog'larda Level 11'den itibaren geliyor.
AoE için de Fan of Knives yerine Sub'da Shuriken Storm var.
Artıları: Shadow Dance'in esnek kullanımı sayesinde Cooldown beklemeye çok bağımlı olmaması. Uzaktan etkili saldırısı da olması, kendini iyileştirmede daha etkili olması.
Eksileri: AoE'de zayıf olması.
Armor: Agility Leather
Weapon: Dual Wield Agility Dagger

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Fangs of the Devourer" (Set)
"Gorefang" & "Akaari's Will" (Dual Wield Agility Dagger)


(^ başa dönmek için)

Outlaw Rogue (eski Combat Rogue)
(ks. Combat)

Bir Night Elf Outlaw Rogue ve
Artifact Sword'ları
En büyük Rogue değişikliği işte burada, Combat Rogue diye bir olayımız kalmadı artık Outlaw Rogue var. Genel teması da değiştiğinden eskiden "Savaşta açık dövüşen kılıç ustası" gibiyken, artık "Korsan silahşör" tarzı bir teması var. Bu yüzden de ciddi değişiklikler var. Killing Spree de eskisi gibi direkt gelmiyor, artık nispeten daha düzgün ama 2 dk Cooldown'lı bir Talent, bir de ataklarınızın adı değişik ve bir tane bitirici vuruşunuz uzaktan vurabiliyor.
Yani mekanik şöyle:
Stealth, Ambush (evet, artık sadece Outlaw),
Stealth'den çıkınca, Combo Point biriktirmek için Saber Slash,
DoT koymak için 5 CP ve Run Through,
bitirici vuruş olarak da Between the Eyes, ki bu işte, 20 yard mesafeden vurabiliyor, en büyük farkı o, ciddi bir oynanış farkı getirir muhtemelen, CP'leri biriktirip kaçıp uzaktan vurursunuz falan, türlü çeşitli oyunlar.
AoE için ise Spec'in imza özelliği Blade Flurry aynen eskisi gibi geçerli, ama artık Level 48'de geliyor, çeşitlendirmek isterseniz Talent'lardan Killing Spree veya Cannonball Barrage alabiliyorsunuz.
Artıları: Bitirici vuruşun uzaktan olması, AoE'de en etkin Rogue Class'ı olması.
Eksileri: Yok gibi :b Blizzard Legion'da Rogue'ların Outlaw'ı mutlaka denemesini istiyor sanırsam.
Armor: Agility Leather
Weapon: Dual Wield Agility yavaş hızlı 1h'lar, yani Dagger hariç her şey.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"The Dreadblades" (Set)
"Fate" & "Fortune" (Dual Wield Agility 1h Sword)




(^ başa dönmek için)

Feral Druid
(ks. Feral/Cat)

"Kedi" diyip geçme, cızar!
Nasıl Guardian (Bear) Druid'ler Warrior gibiyse, Feral Druid'ler de temel mantık olarak Rogue'lar gibi, aynen Combo Point ve Energy temelinde bir mekaniği var, ama tabii daha kendilerine has saldırıları var.
Temel rotasyon şöyle:
Stealth, Shred (ya da Stun'lamak isterseniz Rake),
Stealth'ten çıkınca ilk Bleed DoT'u için 1 tane Rake, sonra Combo Point biriktirmek için Shred, büyük Bleed DoT'u için 5 CP ile Rip, sonra 5 CP biriktikçe Ferocious Bite.
AoE için de önce Thrash sonra enerji doldukça Swipe. 3'ten az hedef varsa Multi-DoT daha etkili oluyor.
*Legion Değişiklikleri:
- Claws of Shirvallah gitti, zaten tırt bir cıbıl Worgen gibi gözüküyordu, iyi oldu, ama %5 Versatility de gitti, o kötü oldu.
- Cat Form'da Rejuvenation ve instant Healing Touch atabilmek de artık yok. Ama yeni Level 45 Talent'i olan Affinity'yi nasıl seçerseniz öyle bir ek artısı olabilecek. Balance, Guardian ve Restoration Affinity'lerden birini seçince Feral özelliklerimiz ona göre değişiyor ve bu Affinity'nin temel özelliklerini de kullanabilir oluyoruz.
- Savage Roar artık Incarnation'la birlikte Level 75 Talent'i, ama bütün damage'ı %30 arttırıyor.
- Incarnation artık seçersek Berserk'in yerine geçiyor, diğer özellikleri aynı.
- Treant talent'i Force of Nature artık yok.
- Feline Swiftness artık Level 10'dan itibaren otomatik geliyor.
- Eski Level 100 Talent'i Lunar Inspiration, yani Cat Form'dayken Moonfire atabilme de artık ilk tier'de bir Level 15 Talent'i.
Artıları: Aşırı mobil ve hızlı olması, kendini iyileştirmede halen daha etkili olması, yüksek ve stabil hasar verebilmesi, AoE'de de iyi olması.
Eksileri: Talent değişiklikleri yüzünden ekstra hasar ya da ekstra özellikler arasında seçim yapmak zorunda kalması. Incarnation talent'inin değişmesi yüzünden Cooldown bazlı oynanışının kısıtlanması.

Armor: Agility Leather
Weapon: Agility Staff ve Polearm'lar

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"Fangs of Ashamane" (Set, Dual Wield Agility Dagger, evet aynı Rogue gibi, normalde kullanılan Staff ve Polearm'lardan değişik)
*Bu Artifact'ın ekstrası, kendine has Cat Form'ları olması, görsel olarak en iddialı Artifact Weapon'lardan.


(^ başa dönmek için)

Bu araya bir ön bilgi:
*Legion Death Knight değişiklikleri:
- Level 60 Tier'indeki Talent'lardaki Rune Management artık yok, her iş otomatik, Spec'inize uygun Rune Management da otomatik geliyor, ama dolayısı ile DPS Spec'lerde eski Blood Tap de artık yok.
- Her Spec artık kendi Disease'ini kullanıyor, ekstradan Disease yayma ve onunla uğraşmaca yok.
- Talent'lerde ciddi değişiklikler var, Spec'e göre inceleyip karar verin.
- Bunların dışında çok değişiklik yok :b

Frost Death Knight
(ks. Frost DK)

Merak etmeyin, Artifact Weapon'lar
Slayer of the Lifeless'dan bile
daha cool ;b
Frost Death Knight'lar genel temalarına uygun olarak her saldırılarında "Frost" temalı, ama bu Frost Mage'lerin su elementini ölümcül bir silah olarak kullanması gibi değil de ölümün dondurucu soğukluğu üzerine kurulu.
Temel mekanik olarak Death Knight'ların hepsinde olduğu gibi Frost'larda da önce uzaktan saldırılar, sonra da yakından vuruşlarla dövüşüyoruz.
Kısaca rotasyon şöyle:
Howling Blast, Frost Strike, Rune'ler dolunca da Obliterate.
AoE için de Howling Blast ve artık hasar veren ve otomatik olarak Level 60'da gelen Remorseless Winter.
Bu atakları da Cooldown'lar ve Talent'ler ile çeşitlendiriyoruz.
Artıları: Aşırı kolay bir rotasyonu olması, hem tek hedefte hem de alan saldırılarında etkili ve yüksek hasar vermesi.
Eksileri: Bu aşırı kolay rotasyonun Cooldown'lara ve Rune'ların yeniden doluşuna bağlı olması. Bu yüzden bazen birkaç saniye basacak düğme, yapacak saldırı bulamadığınız oluyor. Belki çok da büyük eksi değildir, bilemedim :b

Armor: Strength Plate
Weapon: Dual Wield Strength 1h Silahlar (Polearm dışındaki 2h'ları da kullanabiliyorlar, ama Dual Wield 1h çok daha etkili, zaten Artifact'ları da aynen öyle)

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Blades of the Fallen Prince" (Set)
"Icebringer" & "Frostreaper" (Dual Wield Strength 1h Sword)
*Kırılan Frostmourne'un parçalarından imal ediliyor, en "cool" Artifact'lardan ;)
*Bu arada ayrıca "Winter is Coming" ve "White Walker" Talent'lerine dikkat! (Vuuu!)


(^ başa dönmek için)

Unholy Death Knight
(ks. Unholy)

Bir adet Goblin Unholy Death Knight
ve yanında iki ekürisi
Unholy Death Knight'ların en büyük olayı kaldırdıkları ölüler ile beraber dövüşmeleri, yani sabit bir Pet'leri olması ve Disease (hastalık) yayma üzerine kurulu bir teması olması.
Rotasyonu ve genel özellikleri Death Knight'lar içinde Blood ve Frost'a göre en çok değişen Spec de bu.
Rotasyon da temel olarak şöyle:
Uzaktayken Outbreak, Death Coil, yakına gelince Scourge Strike ve büyük vuruş olarak Rune'lar dolunca Festering Strike.
AoE için de sadece Outbreak atmanız yeterli oluyor, zaten yeni haliyle Outbreak hedefinizde bir efekt bırakıp ordan Disease'in (Virulent Plague) yayılmasını sağlıyor ve bu Disease de şansa patlayabiliyor. Ayrıca Talent'lerle de alan saldırılarını arttırabiliyorsunuz.
Artıları: Kolay rotasyonu, daha fazla uzakan saldırısı olması, Pet'i olması (Pet, tank olamasa da)
Eksileri: Alan saldırısının az olması ve Talent'lerle desteklenmek zorunda olması.

Armor: Strength Plate
Weapon: Strength'li Staff ve Polearm hariç bütün 2h'lar

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Apocalypse" (Strength 2h Sword)



(^ başa dönmek için)

Retribution Paladin
(ks. Retri)

Açmış Kanatlarını... :b
(Avenging Wrath)
Retribution Paladin'ler de Tank Paladin'ler gibi aynen Holy Power yani, Paladin'lerin 3+2'li Combo Point'i ve Mana ile temel saldırı ve büyülerini yaparlar. Eskiden (Wrath of the Lich King zamanına kadar) zevkli ve basit bir oynanışı varken, artık bu Rogue'a benzer bir mekanikle oynanıyor uzun süredir. Holy Power'ın Combo Point'ten farkı, 5 tane biriktirip vurmak yerine 3 tane biriktirip vuruyorsunuz, Level 85'ten sonra 2 tane daha geliyor, o 2 tanesi cepte duruyor, garip ve salak bi durum ama kaç expansion'dır durum böyle, alıştık artık!
Kısaca rotasyonu şöyle:
Judgement, Blade of Justice, Crusader Strike (bunlarla Holy Power biriktiriyoruz, bu 3'ünü vurunca 4+1 birikiyor), Sonra 3 Holy Power ile Templar's Verdict.
AoE için de yine Holy Power biriktiriyoruz, bitirici vuruş olarak Templar's Verdict yerine Divine Storm kullanıyoruz. Talent'lerle alan hasarı verebileceğimiz seçenekler artabiliyor.
*Legion değişiklikleri:
- Artık Retri Pala'ların uzaktan Execute vuruşu Hammer of Wrath yok.
- Seal'lar yok.
- Buff'lar yok, hepsi kısa süreli, başkasına da atabileceğiniz "Greater Blessing..." lere dönüştü.
- Talent'lerde ciddi değişiklik var.
*Divine Steed talent'i ilginç, 1 dakika Cooldown ile Combat'ta ve Kapalı yerlerde bile 4 saniye için Mount'unuzu çağırabilmece, değişik.
Artıları: Kısmen uzak vuruşları olması, yüksek kendini iyileştirebilme özellikleri olması. Yüksek ve stabil tek hedef ve alan hasarı verebilmesi.
Eksileri: Holy Power mekaniğine bağımlı olmak, Talent'lerin kısıtlayıcı olabilmesi.

Armor: Strength Plate
Weapon: Strength'li 2h'lar

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları
:
"Ashbringer" (Strength 2h Sword)
*Evet, Blizzard "Her eve bir Ashbringer" kampanyası(!) ile Legion'u açtı, bakalım nasıl olacak. Türlü farklı skin'leri ve renkleri olabilecek, ama sonuçta Retri Pala'lar Level 100 sonrası efsanevi kılıç Ashbringer'ı kullanacaklar.
*Hikayesini ve niye böyle yaygara yaptığımı merak eden olursa buraya bakabilir: http://wow.gamepedia.com/Ashbringer


(^ başa dönmek için)

Enhancement Shaman
(ks. Enh/Ench Sham)

Stormstrike!
(pek şekilli, yanarlı dönerli)
Enhancement Shaman'lar temel olarak Melee-Caster gibi, yani Cast etmeden büyü hasarı verme üzerine kurulu, Elementlerin ve çağırdığı ruhların (kurtların :b) gücüyle silahlarını güçlendirerek yakın mesafeden dövüşüyor bu Spec'imiz, olayı bu.
Amma ve lakin, Legion'da mekaniği en çok değiştirilen Spec'lerden biri aynı zamanda, artık Mana kullanmıyorlar, onun yerine Maelstrom diye bir kaynak biriktiriyorlar. Bütün normal ataklarınız ve büyük ataklarınız Maelstrom birikmesini sağlıyor, 100 birim biriktirebiliyor ve büyük ataklarla harcıyoruz.
Basit rotasyonu da artık şöyle:
- Flametongue (normal ataklarınıza Fire damage ekliyor, o yüzden önden bunu vuruyoruz),
- Rockbiter (10 Maelstrom veren atağınız)
- 50 üstü Maelstrom birikince de önce Stormstrike (30 M),
- sonra Lavalash (30 M),
- bu ikisi Cooldown'a girince de 80 üstü veya tercihen 100 M ile Lightning Bolt vuruyoruz.
AoE rotasyonu:
Yine Maelstrom biriktiren atakları yapıyoruz ama bitirirken Stormstrike yerine önce Crash Lightning (Chain Lightning gibi) vuruyoruz, böylece Stormstrike ve Lavalash da AoE saldırıya dönüşüyor. Her iki tür saldırıyı da Talent ve Cooldown'larla soslayıp servise sunuyoruz (acıktım be :b)
Artıları: Rahat rotasyonu, hem sabit hedeflerde, hem alan hasarı olarak etkili olması.
Eksileri: Kendini iyileştirmede diğer Hybrid Spec'ler kadar iyi olmaması.
(*Hybrid Spec ne?
İki veya daha fazla spec'in özelliğini aynı anda yapabilen spec'ler. Mesela hem kendisi dışındakileri iyileştirebilen hem de saldırı yapabilen spec'ler "Hybrid" oluyor, ya da gerektiğinde bir süre Tank'lık yapabilenler, en iyi örneği Druid Spec'leridir, ama Shaman, Paladin ve Monk da Hybrid özellikler taşır)

*Legion Değişiklikleri:
- Mana artık yok.
- Shock artık yok.
- Dolayısı ile Flame Shock DoT'unu Lavalash ile yaymak da yok.
- Kendinizi iyileştirme büyünüz de Healing Surge de artık 25 ve üstü Maelstrom ile ve 2 saniye cast ederek atılıyor, ne kadar çok M, o kadar çok heal. (bariz nerf :b)
- Tabii bu arada Fire Nova, Searing ve Magma Totem ve dolayısı ile Liquid Magma da artık yok.
"Ne var ulan it?!" diye kızacaksınız, haklısınız :b
Aslında eskiye göre çok daha basit bir rotasyon var, ama fazlaca da değişiklik var, çoğu Talent'lerde, bir kısmı da sabit gelen özelliklerde.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Doomhammer" (Set)
"Doomhammer" & "Fury of the Stonemother" (Agility 1h Mace)
*Evet, Thrall'ın ve Orgrim'in, onlardan önce de Blackhand'in Efsanevi Mace'leri Blizzard "Her eve bir Doomhammer" kampanyası(!?) ile bütün Enhancement Shaman'ların hizmetinde! :b
Yani, bunun da türlü farklı görünüşleri olacak tabii ama, bilemiyorum arkadaşlar be, kanıksama olana kadar ben biraz yadırgıyorum bu silahların Player Character'lere verilmesini, müsadenizle! ^^
*Bunun da hikayesini ve neden buna da yaygara yaptığımı merak ederseniz buraya bakınız: http://wow.gamepedia.com/Doomhammer



(^ başa dönmek için)

Windwalker Monk
(ks. WW Monk)

Uçan tekme atabilen tek Class! :b
Windwalker, Pandaria'da eklenen Monk Class'ın tek DPS Spec'i oluyor. Aynen Tank Monk'lar olan Brewmaster'lar gibi Agility bazlı bir mekaniği var. Ama tabii, Brewmaster'ların tam tersine kendini korumak yerine hasar vermek için dövüş sanatlarını kullanma modunda.
Windwalker'lar da aynen Brewmaster'lar gibi Chi ve Energy ile saldırılarını yapıyorlar.
Zaten Legion'dan önce en son eklenen Class ve Spec'ler olduğundan Monk'larda ve özellikle Windwalker'larda birkaç ufak Talent düzenlemesi dışında ve Mastery'sinin artık mantıklı bir hal alması dışında neredeyse hiç değişiklik yok.
Bu bilgiler ışığında efenim tek hedef için basit rotasyon ile genel mantığı özetleyeyim:
(Chi doldurmak için) Jab, (Chi dolu ise) önce Rising Sun Kick, sonra Blackout Kick. Talent'lerle de ataklarınızı çeşitlendiriyorsunuz.
Alan Saldırıları için:
Storm, Earth and Fire ve Spinning Crane Kick gayet işinizi görür. 5'ten az hedef varsa SE&F açıp normal rotasyonu uygulayabilirsiniz.
Artıları: En az Druid'ler kadar mobil olmaları, basit rotasyonları ve alan saldırılarında da etkili olmaları.
Eksileri: Pek yok, belki kendini iyileştirmek için durup casting yapmak zorunda olmaları.

Armor: Agility Leather
Weapon: Dagger hariç bütün yavaş Agility 1h'lar, Staff ve Polearm'lar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Fists of the Heavens" (Set)
"Al'burq" & "Alra'ed" (Dual Wield Agility Fist)
*Şeklen en tırt Artifact Weapon'lar kesinlikle, en azından ilk skin'leri itibariyle. Gerçi Shado-Pan Legacy diye bir skin'leri var Wolverine'in Claw'ları andıran, o iyi :b

(^ başa dönmek için)

Survival Hunter
(ks. SV)


Şimdiee, yıllar sonra Hunter'ların artık bir Spec'i tamamen Melee oldu. Evet, Survival, Legion itibariyle %100 Melee.
Tabii, eski WoW'cuların hatırlayacağı ve eskiden bütün Hunter'larda olan çeşitli Melee saldırılar da haliyle Survival için geri gelmiş durumda. Yanlarında pet'leri de olacağından, oynanış olarak en yakın diğer melee class Unholy Death Knight gibi, ama farklı olarak tabii Tank Pet kullanabilecekler, o açıdan farklı güzel bir oynanış olur diye umuyorum.
Bu ahval ve şerait dolayısı ile laf kalabalığı yerine ben size fikir olması için basit rotasyonu yazıvereyim en iyisi:
Harpoon ile hedefimize uçuyoruz, (bir nevi Warrior Charge'ı gibi),
3x Mongoose Bite ile başlıyoruz, neden? Çünkü 3 charge'ı var ve debuff biriktirmemiz için böyle başlıyoruz, Flanking Strike ile büyük vuruşumuzu yapıp, Lacerate ile Bleed DoT'umuzu bırakıyoruz, sonra boşlukları Raptor Strike ile dolduruyoruz.
AoE için: Explosive Trap bırakıp Carve vuruyoruz, tercihe göre 3 hedeften az varsa hepsine Lacerate de vurabilirsiniz.
Artıları: Yeni bir Melee Spec olduğundan farklı ve orjinal bir oynanışı olması. Tank Pet'i olan tek Melee Class olması, kolay rotasyonu.
Eksileri: AoE rotasyonu biraz kısıtlı, yeni olduğundan değişikliğe açık bir Spec olması, alıştığınız rotasyon bir anda gidebilir.
Armor: Agility Mail
Weapon: Agility'li bütün melee silahlar, tercihan Staff ve Polearm.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Talonclaw, Spear of the Wild Gods" (Agility Polearm)
(*Yani yıllar sonra Melee DPS yaptın Hunter'ın bir spec'ini, ona da vere vere şeklen bu tırt Pandaria Polearm'ını mı verdin Blizzard? Yanımızda Rexxar 1h axe dualwield etmiş, bizim günahımız ne?
Neyss... :b)



(^ başa dönmek için)

Havoc Demon Hunter
(ks. Havoc, DPS DH)


Son DPS Spec'imizde de geldik yeni Hero Class'ımız Demon Hunter'ların DPS Spec'i Havoc'a.
Şimdi öncelikle Legion'un Süper Star'ı işte bu Spec, o yüzden üzgünüm ama etrafta bunlardan bir sürü görmeye hazır olun (Hatta ben de dahil, netekim Legion başından beri yeni main'im :b)

Her ne kadar diğer yeni Spec'ler, değişiklikler falan filanlar olsa da Demon Hunter olanların büyük çoğunluğu tabii ki Tank olan Vengeance yerine DPS olan Havoc'u seçecek.

Bu "Assolist" Spec'imiz, Hero Class olmasının ve yüksek Level'dan başlamasının yanı sıra, iki kere zıplayabilme (Double Jump), kanatlarını açıp süzülme (Glide), şekil ötesi silahlar (Warglaive) gibi türlü afili özelliklerle donatılmış olarak geliyor. Ayrıca tabii eskiden Demonology Warlock'larda olan Metamorphosis, yani Demon'a dönüşebilme de aynen Vengeance'daki gibi Havoc'ta da var. Temel mantık olarak Energy gibi Demonic Fury biriktiriyoruz ve Cooldown'larımız ve Talent'lerimiz el verdikçe harcıyoruz.
Genel oynanış olarak hem mobilite hem de sistemi Windwalker Monk'lara çok yakın. Farklı olarak Chi yerine cooldown bekliyoruz ve Chi doldurmak yerine de Demonic Fury doldurucu vuruşları kullanıyoruz, Demonic Fury birikince de büyük vuruşları yapıyoruz.
Peki genel basit rotasyonu nasıl? Şöyle:
Fel Rush ile hedefimize gidiyoruz, yeri yakarak gittiğinden ilk bir hafif hasar veriyor.
Sonra açılışı Demon's Bite ile yapıp, Fury dolduruyoruz,
70 ve üstü Fury dolunca Chaos Strike ile büyük vuruşumuzu yapıyoruz.
AoE için:
Fury doldurup Eye Beam ve sonra da Blade Dance, ikisi de cooldown'dayken Fury doldurmak için yine Demon's Bite.

*Buraya kadar levellama mantığı, ama 110'dan sonra bütün Talent'leri açınca deneyebileceğiniz üç türlü farklı oynayış stili var, Momentum, Nemesis ve Demonic Talent ve destekleyicileri ağırlıklı, ilki Questing için, ikincisi PvE için, üçüncüsü PvP için biraz daha avantajlı. Temel mantık böyle, detayları Icy Veins'de ;b

Artıları: Hero Class olması, yani yüksek Level'dan başlaması, aşırı mobil olması, çok kolay bir rotasyonu olması.
Eksileri: Kendini iyileştirmede çok iyi olmaması, rotasyon dışında çok fazla Cooldown'lara ve Talent'lere bağımlı olması.

Armor: Agility Leather
Weapon: Agility Warglaive, Dagger harici diğer 1h Agility silahlar.

Level 100 sonrası Legion Artifact Weapon'ları:
"Twinblades of the Deceiver" (Set)
"Verus" & "Muramas" (Dual-Wield Agility Warglaive)

~ (Oh be Bitti!) ~

(^ başa dönmek için)


Evet, bu kısım en çok Spec'i barındıran bölüm olduğundan biraz uzun sürdü, ama bütün DPS Spec'leri, Legion değişiklikleri ile tek tek ele aldık. Buna göre biraz fikriniz olmuştur diye umuyorum.

Sıfırdan başlayacak arkadaşlara bazı şeyler karışık gelirse gözleri korkmasın, ilk intiba hangisi size çekici gelirse girip deneyin. Mekanik olarak "üstün" değil de defalarca söylediğim gibi:
Oynamayı seveceğiniz Class ve Spec'i seçin, oyundan zevk almak her tür DPS Meter'dan daha önemlidir çünküm! ^^



Hatırlamak isterseniz buradan önce TANK'ları ele almıştık.
Şimdi de DPS'leri hallettik, sıra geldi iyileştiricileri, yani HEALER'lık ve Heal Spec'leri incelemeye.

Dur ben fena dağıldım başa dönelim de bu görevleri bir tekrar öğreneyim derseniz:
TANK? DPS? HEALER?

Ya da en başa dönmek isterseniz o zaman GİRİŞ KAPISI.

No comments:

Post a Comment