![]() |
Türlü türlü class'lar... Hepsine değiniciiz şimdik, hiç merak etmeyin! ;b |
Evet, oyun neymiş öğrendik, bir şekilde maddi manevi(?!) kriterleri yerine getirdik, oyunu aldık, karakteri açtık, Realm'i, Faction'u, Race'i seçtik, geldik karakterimizin son belirleyici özelliği olan Class'ını seçmeye.
_______________________________________________________________________________________
- Class ve Spec Nedir?
- Priest - Rogue - Warrior - Mage - Druid
- Hunter - Warlock - Shaman - Paladin - Monk
- Death Knight - Demon Hunter
_______________________________________________________________________________________
Birincisi ve her şeyden önce tanımını yapalım:
Class ve Spec Nedir?
Class, o karakterin "sınıfı"; hakkaten de aynen kelime anlamındaki gibi.
Mesela Orc bir ırk (race), Shaman ise onun sınıfı yani class'ı.
Karakterinizi de oluşturduğunuzda dolayısı ile bir "Orc Shaman"ınız olmuş oluyor.
Class'ınızın Spec'i ise "Specialization" yani özelleştiği uzmanlığı oluyor,
Yani mesela "Orc Elemental Shaman" dersek, Spec'ini de belirtmiş oluyoruz.
Ona da burada Class'ların olabileceği Spec'leri listeleyerek başlayıp, ileride Talent'lerle beraber detaylı şekilde değiniciiz.
*Burada bir ön kaynak vereyim, Blizzard'ın kendi guide'ından okumak isterseniz şöyle kısa kısa özetlemişler bakınız, bir ön bilgi olarak tavsiye ederim, elden geçirmişler, detaylıca anlatmışlar, resmi kaynaktan ön bilgi almak her zaman iyidir, buyrunuz şurda:
İkinci önemli bilgi de şu ki, her ırk, her class'ı olamıyor. Bununla ilgili de ufak bir tablo var, onu Wowpedia'dan kopya çekeyim, böylece olasılıkları uzun uzun listelemek yerine pratik bir şekilde buradan görebilelim:
![]() |
RACE-CLASS KOMBİNASYONLARI TABLOSU Irklar Race altında sırayla okunuyor, ama Class'ları ben size sırasıyla ve Class renkleriyle yazayım: Priest, Rogue, Warrior, Mage, Druid, Hunter, Warlock, Shaman, Paladin, Monk, Death Knight, Demon Hunter İkonlar da hangi expansion'da o class'ın ya da kombinasyonun geldiğini gösteriyor. Detaylar için: http://wow.gamepedia.com/Races |
Tabii belirtmem lazım ki, bunu da sadece güzel derleme olduğundan yapıştırıyorum, size daha önce de tavsiye ettiğim gibi: Buna takılmayın!
Hele ki sıfırdan başlıyorsanız, dediğim gibi, size yakın hissettiğiniz, görüntüsü, tipi uygun bir karakter oluşturmanız oyunu severek oynamanız açısından çok daha önemli.
Oyunu öğrendikçe yeniden bunu yaparsınız zaten.
Mesela, Level 20'den sonra baktınız pek oynadığınız class pek sarmadı, hemen gidin yeni bi karakter açın, deneyin, zaten 20'ye çok hızlı geliniyor artık, sıkıntı olmaz.
Ama kaptırır 60-70 yaparsanız sonra üşenirsiniz, sevmediğiniz karakterle cebelleşirsiniz, oyundan soğursunuz falan, sonuçta oyun bu, eğlenmiyorsanız bir terslik vardır, derhal müdahale etmek lazım.
Aynı sebepten tabii, ırkların detay özelliklerini ve racial perk'lerini (ırksal avantajlarını) ve en fazla verim alınabileceği söylenen "optimum" race-class combolarını falan da yazmıyorum, ki zaten karakter ekranında ırkların ekstra özelliklerin hepsi artık var, ayrıca racial perk'ler güncellendi ve büyük oranda denk hale geldi sayılır, o yüzden de işte, içiniz rahat bir şekilde ana fikir olarak sayılara rakamlara değil oynamayı seveceğiniz bir karakteri oluşturmaya odaklanın.
Gördüğünüz gibi 11+1 yani Legion'da gelen Demon Hunter'la seçebileceğimiz 12 adet class'ımız var. Bunlara da kısa kısa değineyim, temel bir fikir olsun, sonra detayları aşağıda vereceğim alt konu başlıklarıyla öğrenicez zaten.
Sizlere burda sıkıcı mekaniklerden ziyade daha çok şöyle anlatayım:
Baştan o Class'ın hikayesini, felsefesini ve olabileceği Spec'lerin yani özelleşeceği konunun amacını, sonra da kullanması gereken (kullanabileceği değil) silahları ve Armor türünü yazayım, sonra da yazarak ilk intibasını vermeye çalışayım. Spec'leriyle ilgili detaylı bilgi almak için ilginizi çeken Spec'e tıklayıp onu okuyabilir ve aksyon halini görebilirsiniz de!
(Oha! Hizmete bak! Var mı lan böle rehber! :b)
(^ başa dönmek için)
İşte (garip bir) sırayla World of Warcraft Class'ları:

Spec'leri: Discipline (Healer), Holy (Healer), Shadow (Caster DPS)
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h (One-handed) Mace, Dagger ile Offhand'ler ya da 2h (Two-handed) Staff'lar.
(^ başa dönmek için)
Rogue

Rogue'lar ("roğg" okunur, ayrıca "rouge" yazmayın, gülerim, "ruj" değil bu :b) "Hırsız"lar ve "Suikastçi"lerdir. O yüzden direkt yüz yüze dövüş yerine hedefe ulaşmak için ne gerekirse yaparlar, stealth yani gizlenebilme özellikleri sayesinde saklanıp gizlenerek dövüşür ve belden aşağı vurmaktan çekinmezler. Enerjilerini efektif kullanmaya odaklanıp, biriktirdikleri kombine ataklarla büyük vuruşları yaparlar. Bazıları hançerlerine türlü zehirler sürer, kiralık katillikte uzmanlaşırlar (Assassination) veya bazıları zehirler yerine hançerleriyle daha gizli dövüşmeye ve düşmanlarına ölümcül yaralar verip, zamanla zayıf düşürmekte uzmanlaşabilirler (Subtlety). Bazıları ise yine gizlenme ve hırsızlık metodlarından ödün vermeden, ama bunun üzerine kılıç ve benzeri yavaş silahları etkili ve gerekirse yüz yüze kullanabilecek seviyede uzmanlaşıp, bu sayede haydutluk yapabilirler (Outlaw (eski Combat)).
Spec'leri: Assassination (Melee DPS), Subtlety (Melee DPS), Outlaw (eski Combat) (Melee DPS)
Armor: Agility'li Leather'lar.
Weapon: Assassination ve Subtlety için Agility'li Dagger'lar,
Outlaw için Agility'li 1h (One-handed) yavaş silahlar, yani Sword, Mace, Axe'ler ve Fist Weapon'lar, hepsi dualwield, yani iki elinde de silah olacak şekilde.
Warrior

Spec'leri: Fury (Melee DPS), Arms (Melee DPS), Protection (Tank)
Armor: Plate
Weapon: Fury ve Arms için her türlü Strength'li 2h (Two-handed) Sword, Axe, Mace, Polearm, Staff; Fury dualwield, yani iki silah aynı anda, Arms bir kerede tek silah kullanacak şekilde.
Prot için Strength'li 1h silahlar ve off-hand olarak yine Strenght'li Shield (kalkan).
Mage

Spec'leri: Arcane (Caster DPS), Frost (Caster DPS), Fire (Caster DPS).
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.
(^ başa dönmek için)
Druid

*Ayrıca uçuş eğitimi alan ileri seviye Druid'ler binek çağırmayı beklemeden, istedikleri anda bir kartala dönüşüp uçabilirler.
Spec'leri: Balance (Caster DPS), Restoration (Healer), Feral (Melee DPS), Guardian (Tank)
Armor: Balance ve Restoration için Intellect'li Leather'lar.
Feral ve Guardian için de Agility'li Leather'lar.
Weapon: Balance ve Restoration için Intellect'li Mace, Dagger, Fist, Offhand ve Staff'lar.
Feral ve Guardian için de Agility'li Staff'lar ve Polearm'lar.
(^ başa dönmek için)
Hunter

Spec'leri: Beast Master (Ranged DPS), Marksman (Ranged DPS), Survival (Melee DPS)
Armor: Agility'li Mail
Weapon: Beast Master ve Marksman için Agility'li Bow, Crossbow ve Gun'lar.
Survival için Agility'li 1h ve 2h her tür melee silah. (Ama Legion'daki Artifact'ları Polearm)
(^ başa dönmek için)
Warlock

*Warlock'lar diğer oyuncuları bulundukları bölgeye çağırmak için diğer oyuncuların da yardımıyla Summoning Portal'lar çıkarıp, iyileştirici güç veren Health Stone'lar yaratabilirler.
("Come to Dark Side, we have Cookies" hesaabı ;b)
Spec'leri: Demonology (Caster DPS), Affliction (Caster DPS), Destruction (Caster DPS).
Armor: Cloth
Weapon: Intellect'li 1h Sword, Mace, Dagger ve Offhand'ler ya da 2h Staff'lar.
(^ başa dönmek için)
Shaman

Spec'leri: Restoration (Healer), Enhancement (Melee DPS), Elemental (Caster DPS)
Armor: Restoration ve Elemental için Intellect'li Mail,
Enhancement için Agility'li Mail.
Weapon: Restoration ve Elemental için Intellect'li Sword hariç bütün 1h'lar, Staff'lar ve 1h'la beraber kullanmak için Offhand'ler ama tercihan Intellect'li Shield'lar.
Enhancement için Agility'li Sword ve Dagger hariç bütün yavaş hızlı 1h'lar, dualwield yapılacak şekilde.
(^ başa dönmek için)
Paladin

Spec'leri: Protection (Tank), Retribution (Melee DPS), Holy (Healer)
Armor: Protection ve Retribution için Strength'li Plate, Holy için Intellect'li Plate.
Weapon: Protection için Strength'li 1h'lar ve Strength'li Shield.
Holy için Intellect'li 1h'lar ve Intellect'li Shield.
Retribution için Strength'li 2h'lar.
(^ başa dönmek için)
Monk

Artık Pandaren eğitmenlerin sayesinde neredeyse her ırk Monk dövüş stilini öğrenebilir hale gelmiştir. Monk'ların bazıları Chi enerjisini kullanmaya ve meditasyona odaklanıp, gizemli sisleri yönlendirip örercesine bu gücü iyileştirici büyülere dönüştürebilir, yakından veya uzaktan yandaşlarını iyileştirebilirler (Mistweaver). Chi enerjisini yıkıcı bir kuvvete çevirip bu gücünü çeşitli silahları da kullanarak birleştirip dövüş stilinde uzmanlaşan Monk'lar ise adeta rüzgarların üzerinde sekebilecek kadar atik ve hızlı bir stil sayesinde ön saflarda savaşabilecek seviyede usta dövüşçülere dönüşürler (Windwalker). Monk'ların yan bir disiplini olan içki yapımına odaklananları ise bu sayede kendilerine has türlü içkiler ile hem dayanıklılıklarını arttırır, hem de içkilerin etkisi ile rastgele ve normalden daha çevik bir dövüş stili kullanırlar, bu sayede yandaşlarına ön saflarda liderlik edebilirler (Brewmaster).
Spec'leri: Mistweaver (Healer), Windwalker (Melee DPS), Brewmaster (Tank)
Armor: Windwalker ve Brewmaster için Agility'li Leather'lar,
Mistweaver için Intellect'li Leather'lar.
Weapon: Windwalker ve Brewmaster için Agility'li 1h (One-handed) Sword, Mace, Axe'ler ve Fist Weapon'lar veya Agility'li Staff ve Polearm'lar.
Mistweaver için Intellect'li 1h ve Offhand'ler veya Intellect'li 2h Staff'lar.
(^ başa dönmek için)
Death Knight

Ama yine bizzat göreceğiniz üzere Arthas'ın iradesinden kurtulup özgürlüklerini kazanınca, hem Arthas'ın onlara yaptırdıklarının intikamını almak, hem de geldikleri yer olan Alliance ve Horde'a sadakatlerini ve özgür iradelerini yeniden kanıtlamak için geri dönmüşlerdir.
Aynen isimlerinin anlamı gibi ağır zırhlı, silahlı ve bu silahlarını ölüm büyüleri ile güçlendiren "Ölüm Şovalyeleri"dirler.
Ayrıca da World of Warcraft'ın ilk "Hero Class"ı (Kahraman Sınıfı)'dırlar. Yani oyuna yüksek Level'dan (55) başlarlar ve kendilerine özel bir başlangıç görev zincirini geçtikten sonra Level 58-60 civarı aslında oldukları tarafa tekrar katılırlar. (Bu tarafı da tabii aslında ırk seçimi sırasında siz belirliyorsunuz, Pandaren dışında bütün ırklar da Death Knight olabiliyor)
Death Knight'lar özelleştikleri Rünik Ölüm Büyüleri'ne göre güçlerini seçerler ve bu sayede silah güçlendirici büyülere de (Enchantment) ihtiyaç duymazlar, silahlarını da kendi Rünleri ile güçlendirirler.
Death Knight'lardan ölümün soğukluğuna odaklanan ve bunu dondurucu soğuklara ve buz büyülerine dönüştürenleri, hızlı silahlarla kurbanlarının buz ve soğuğa karşı zayıflığını daha da arttır ve bu şekilde savaşır (Frost).
Hem ölüme yol açan, hem de ölüm sonrası güçlenen hastalıkları yönetmeye, hem de kaldırdıkları ölüleri komuta etmekte uzmanlaşanları ise bu yandaşlarından bir tanesini devamlı yanında tutar ve onu güçlendirip karanlık hastalıklarla kurbanlarını zayıflatarak savaşır (Unholy).
Ölümün en dayanıklı büyüsü olan Kan Büyülerine odaklanan Death Knight'lar, bu vampirik gücü kendi dayanıklılıklarını arttırmak ve düşmanlarının yaşam enerjilerini emerek kendilerini güçlendirmek için kullanırlar, bu sayede ön saflarda yandaşlarına liderlik edebilirler (Blood).
Spec'leri: Frost (Melee DPS), Unholy (Melee DPS), Blood (Tank)
Armor: Strength'li Plate.
Weapon: Frost için Strength'li 1h'lar ve Polearm hariç bütün 2h'lar.
Unholy ve Blood için Polearm hariç bütün 2h'lar.
(^ başa dönmek için)

İlk Demon Hunter olan ve Warcraft'ın belki de en çok sevilen karakterlerinden biri olan Illidan Stormrage'in takipçileridirler. Bu yüzden "Illidari"ler aynı Illidan gibi, Burning Legion'la savaşmanın en etkin yolunun Legion'un gücünü oluşturan karanlık ve şeytani büyülerde uzmanlaşıp bizzat bu gücü onlarla savaşmakta kullanmak olduğu fikri üzerine disiplinlerini oluşturmuştur.
Demon Hunter olmak için ilk adım kendi gözlerini oymaktır, bu sayede normal görüşlerini feda edip, özel bir görüş gücü kazanırlar, duvarların ötesindekileri ve hatta gizlenen (stealth) haldeki düşmanlarını bile görebilecek özel bir güce kavuşurlar. Ayrıca da öldürdükleri iblislerin güçlerini emerler ve bu sayede onlara karşı kullanacakları büyülerini edinirler.
Ağır zırhlar ve ağır silahlar yerine çevik olabilecekleri ve hızla sonuca ulaşabilecekleri, bir dövüş stilinde uzmanlaşmışlardır. Bu dövüş stilini şeytani büyülerle güçlendirir ve en son aşamada aynı düşmanları gibi bir iblise dönüşebilirler, ama iradelerini kaybedip kalıcı olarak bir iblis olmamak için bu yeteneği kontrol altında tutmak ve geçici süreyle kullanmak zorundadırlar.
Demon Hunter'ların bu tip metodları ve takip ettikleri acımasız yol ile büründükleri dış görünüş yüzünden, kendi geldikleri Elf toplumlarının ve sosyal yapılarının içerisinde barınamazlar (Sadece Night Elf ve Blood Elf'ler Demon Hunter olabilir.) Demon Hunter'lardan korkulur ve kesinlikle hoş görülmezler, dışlanır, hatta çoğunlukla cezalandır ve yakalanırlarsa hapsedilirler, ama bütün bunlara rağmen seçtikleri yola sonuna kadar bağlıdırlar, çünkü zamanında Illidan'ın da bu yolu seçip, Night Elf'leri mutlak yok oluştan tek başına kurtarak ispatladığı gibi, Burning Legion'a karşı en etkili silah kendileridir ve bu fedakarlığın yapılması onlar için bir ölüm-kalım davasıdır.
(Yani uzun lafın kısası Demon Hunter'lar bir nevii Warcraft evreninin fantastik kontr-gerillalarıdır :b)
Demon Hunter'lardan kaotik enerjileri kullanmakta ve hızlı dövüş stilinde uzmanlaşanları bunu yıkıcı bir güce çevirerek savaşır (Havoc)
Aynı güçleri hız yerine dayanıklılığını ve çevikliğini arttırmakta kullanan ve iblis dönüşümünde daha uzman olan Demon Hunter'lar ise bu sayede ön saflarda yandaşlarına liderlik edebilirler (Vengeance)
Spec'leri: Havoc (Melee DPS), Vengeance (Tank)
Armor: Agility'li Leather.
Weapon: Tabii ki esas olarak Warglaive'ler (Illidan'ın çift bıçaklı Savaş Eldivenleri ile aynı türde silahların genel adı)
Ama isterlerse Dagger hariç diğer yavaş Agility'li 1h silahları da kullanabiliyorlar.
~ (oh be bitti) ~
(^ başa dönmek için)
İşte WoW'un Class'ları ve onların Spec'leri de basitçe, özet haliyle böyle. Detaylarına ileriki kısımlarda gireceğiz, merak olmasın. En üstteki tablodan hangi ırkın ne class olabildiğine tekrar bakabilir ve ona göre seçiminizi yapabilirsiniz.
*Class seçiminizle ilgili size verebileceğim en son büyük tüyo da şu:
Healer veya Tank olarak çok rahat quest yapamayabilir, levellarken veya dış dünyada yavaş kalabilirsiniz. Hatta bu görevlere çok hakim olmadan Dungeon'lara girerseniz yine grubu yavaşlatabilir ve hatta wipe olmasına (bütün grubun ölmesine) sebep olabilirsiniz.
O yüzden iyice hakim olmadan idealist davranıp, Tank'lık ya da Healer'lık yapmak isteyerek class'ınızı seçseniz de, bu seçtiğiniz clas s'ın diğer dps spec'lerine de mutlaka hakim olmanız gerekir, buna kendinizi hazırlayıp seçiminizi ona göre yaparsanız genel olarak oynadığınız karakterden daha çok zevk alırsınız.
Peki class'ımızı seçtik ama karakterinizin temel görevi ne olacak? Bu Spec'lerin oyun içerisindeki görevlerini neye göre belirleyecez? Bununla ilgili bir ön bilgi için şöyle devam ediyoruz:
TANK, DPS, HEALER NEDİR?
(^ başa dönmek için)
Ya da rehberin en başına dönmek isterseniz:
GİRİŞ KAPISI
No comments:
Post a Comment